Największy problem jest na odcinku od ulicy Kuropatwy do Karczunkowskiej, gdzie Puławska ma praktyczne tylko jeden pas. Prawy stał się buspasem, a na lewym tworzy się gigantyczny korek do skrętu w Karczunkowską. Po ponad 6 tygodniach buspas nadal jest koszmarem kierowców, którzy narzekają na gigantyczne korki i pasażerów komunikacji miejskiej stłoczonych w autobusach.
Wprowadzony na ulicy Puławskiej buspas jest solą w oku kierowców dojeżdżających do Warszawy z Piaseczna, czy Mysiadła, którzy narzekają na gigantyczne korki. Przeciwko protestują również mieszkańcy Ursynowa, którzy w petycji chcą, żeby funkcjonował tylko w dni powszednie i tylko w godzinach szczytu. Do dyskusji włączył się też wojewoda mazowiecki Konstanty Radziwiłł, który stanął po stronie mieszkańców i wystosował list do prezydenta Warszawy w tej sprawie. Władze stolicy rozważają ograniczenie funkcjonowania buspasa.
Największy problem jest na odcinku od ulicy Kuropatwy do Karczunkowskiej, gdzie Puławska ma praktyczne tylko jeden pas. Prawy stał się buspasem, a na lewym tworzy się gigantyczny korek do skrętu w Karczunkowską (dojazd do trasy S7). Mieszkańcy Zielonego Ursynowa przygotowali petycję, w której apelują o to, by buspas działał jedynie w dni powszednie (poniedziałek – piątek) w godzinach najintensywniejszego szczytu, tj. 7-9 oraz 15-18. Chcą również zmodernizowania lewoskrętu z ul. Puławskiej w ul. Karczunkowską w kierunku węzła Zamienie trasy S7 w postaci zapewnienia 2 pasów do skrętu w lewo oraz wydłużenia światła do skrętu.
W mediach społecznościowych buspas na Puławskiej jest gorącym tematem (zachowujemy oryginalną pisownię).
„Jedno pytanie: czy ktoś z ZDM próbował dokonać porównania w okresie 2 tygodni przed buspasem a już z otwartym nowym odcinkiem S79?? Bo moim skromnym zdaniem, a jeżdżę codziennie rano i po 16ej powrót do Warszawy, wszystko wręcz śmigało jak 6 lat temu gdy Puławska nie utknęła w korkach. A teraz gromkie peany na część transportu publicznego chyba są przesadzone. Super, ze autobusy jeżdżą, bo jeżdżą, szybko. Ale taki stan rzeczy miał miejsce w ciągu tych dwóch wspomnianych tygodni. A światła w Karczunkowską, jak i sama ta ulica jako dojazd do trasy szybkiego ruchu to jakiś projektowy żart”
– napisał jeden z internautów.
„Powiem jedno. Chcę wysłowić się w sposób, w jaki na chwilę obecną myślę o ZDM oraz o reszcie „mądrych”, którzy wprowadziły buspas bez wyjątku weekendu, godzin nocnych oraz po za godzinami szczytu. Małpowanie rozwiązań z Zachodu bez zapewnienia odpowiedniej infrastruktury, jak za Zachodzie – to przejaw głupoty oraz arogancji. Uruchomili Puławską – bis , ale nie zapewnili normalnych dojazdów do tej drogi. Stworzyli korki w SOBOTY. Przez 22 lata mojego życia w Piasecznie, NIE BYŁO W SOBOTY KORKÓW NA PUŁAWSKIEJ!!! Ale ktoś „mądry” z ZDM pomyślał, iż Warszawa bez korków nie może istnieć. Dla tego stworzył kolejny. ŻENADA!!!!”
– ubolewa kolejny.
„Porażka. Jechałem w sobotę i w niedzielę. Buspas pusty, a ludzie jak owce na 2 pasach. Nie można jak gdzie indziej – pon-pt rano i po południu”
– pyta kolejny internauta.
Narzekają też pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy wprawdzie szybciej jeżdżą do Warszawy, ale niestety w ogromnym ścisku. Władze Piaseczna proponują wprowadzić dodatkowe autobusy na linii 709, co zwiększy częstotliwość ich kursowania i poprawę sytuacji na linii 739, wprowadzić autobus przegubowy na linii 739 jednak jest to uzależnione od technicznej możliwości przejazdu takim autobusem po trasie.
„Rozpatrywane jest także uruchomienie dodatkowej linii wahadłowej z Józefosławia do PKP Jeziorki, która dowoziłaby pasażerów do ul. Puławskiej lub do SKM na stacji PKP Jeziorki, z częstotliwością stanowiącą alternatywę dla zatłoczonej linii 739”
– przekazał wiceburmistrz Piaseczna Robert Widz.
Kierowcy psioczą, pasażerowie narzekają, a Zarząd Transportu Miejskiego analizuje.
„Analizujemy propozycje Piaseczna, ale jeszcze nie ma decyzji. Odbyły się już przejazdy techniczne”
– powiedział rzecznik ZTM Tomasz Kunert. Odniósł się także do propozycji ograniczenia działania buspasa w weekendy i tylko w godzinach szczytu.
„Uważamy, że powinien działać całą dobę, bo nawet poza godzinami szczytu autobusy łapały tam opóźnienia”
– zaznaczył.
PAP/MK
PGE Narodowy: bypass wyprodukowany, w piątek wyruszył transport z Włoch
WARSZAWA, UL.PUŁAWSKA, BUSPAS, UTRUDNIENIA, KORKI