Drogowcy rozpoczęli postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy, który dostosuje do parametrów trasy ekspresowej istniejącą dwujezdniową drogę krajową nr 7 pomiędzy Czosnowem a Kiełpinem. Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie z trzema pasami ruchu.
„Szukamy wykonawcy, który dostosuje do parametrów trasy ekspresowej istniejącą dwujezdniową drogę krajową nr 7 pomiędzy Czosnowem a Kiełpinem pod Warszawą. Dziś przekazane zostało ogłoszenie o zamówieniu, rozpoczynające postępowanie przetargowe”
– poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa ok. 9 km drogi ekspresowej S7. Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie z trzema pasami ruchu. Wybudowane zostaną trzy węzły: Czosnów, Palmiry i Sadowa. Powstaną również drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Postępowanie będzie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upływa 29 marca. Drogowcy planują podpisać umowę z wykonawcą w lipcu a jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, kierowcy pojadą nową trasą wiosną 2027 roku.
Przed świętami kierowcy mogli już skorzystać z nowego 71-kilometrowego odcinka S7 Napierki – Płońsk. To oznacza, że kierowcy mają do dyspozycji drogę ekspresową w pełnym zakresie na 275 km od węzła Gdańsk Południe do końca obwodnicy Płońska.
Kolejne ok. 35 km S7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem jest w realizacji. Prace na tym odcinku prowadzone są bez wyłączenia drogi z ruchu.
„Zgodnie z zapisami umów, zakończenie wszystkich prac na odcinku najbliżej Warszawy przewidziane jest z końcem 2023 r., natomiast na dwóch pozostałych w 2025 roku”
– poinformowała GDDKiA.
Dla odcinka S7 Kiełpin – Warszawa przygotowywana jest dokumentacja niezbędna do ogłoszenia przetargu na wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID.
Projekt przewiduje m.in. budowę dwóch tuneli drogowych (w dzielnicach Bielany i Bemowo), o długości ok. 1 km każdy oraz czterech lub pięciu węzłów (pięciu z w. Janickiego). W związku z rozpoczętymi przez miasto pracami projektowymi, zmierzającymi do uzyskania decyzji środowiskowej dla Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie, GDDKiA podjęła decyzję o przygotowaniu materiałów projektowych niezbędnych do uzyskania decyzji ZRID dla S7 Warszawa – Kiełpin wariantowo, tj. z węzłem Janickiego i bez niego (uwzględniając jednocześnie rezerwę terenową).
„Jest to również wyjście naprzeciw oczekiwaniom Miasta. Realizację tego odcinka drogi ekspresowej S7 planujemy w latach 2027-2030”
– zaznaczyli drogowcy.
PAP/MK