W poniedziałek wieczorem wprowadzamy czasową organizację ruchu związaną z zamknięciem tymczasowej tzw. zawrotki na węźle Puławska na Południowej Obwodnicy Warszawy – poinformowała rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska. Dodała, że umożliwi to wykonawcy połączenie istniejącej drogi ekspresowej S2 z jej nowo budowanym ursynowskim odcinkiem.
Rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że wykonawca – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami – wdraża ostatni etap prac przy węźle Puławska na Południowej Obwodnicy Warszawy.
Od wtorku nie będzie możliwe korzystanie z dodatkowego zjazdu z S2 w ul. Puławską w stronę centrum
– zapowiedziała Tarnowska.
Po zamknięciu tymczasowej zawrotki kierowcy jadący S2 od strony Poznania, chcąc pojechać do centrum Warszawy na węźle Puławska, będą korzystać tylko z ronda zlokalizowanego pod wiaduktami Południowej Obwodnicy Warszawy
– wytłumaczyła.
Wskazała, że zamknięcie zawrotki umożliwi rozszerzenie frontu prac i wykonanie docelowego połączenia dotychczasowej S2 z nowo budowanym ursynowskim odcinkiem trasy.
Wykonawca będzie układał ostatnią (ścieralną) warstwę nawierzchni na trasie głównej oraz na dwóch łącznicach węzła Puławska
– podkreśliła.
Następnie wykonawca wykona oznakowanie poziome i pionowe oraz zamontuje urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ponadto prowadzone będą roboty brukarskie
– wyliczyła.
Przypomniała przy tym, że po zakończeniu budowy pierwszego odcinka POW od węzła Konotopa do węzła Puławska zawrotka została wykonana w celu ułatwienia ruchu.
Kierowcy mieli dodatkową możliwość (poza rondem pod wiaduktami S2) zjazdu z S2 w ul. Puławską w stronę centrum. Zawrotka miała funkcjonować do czasu wybudowania kolejnego odcinka S2 i otwarcia węzła Puławska w jego docelowym układzie
– dodała.
Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.
Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.
PAP/AS
Ursynowscy radni chcą odcinkowego pomiaru prędkości w tunelu POW