Trwają rekrutacje pracowników do obsługi dokumentacji celnej przesyłek – poinformowała Poczta Polska. Jak dodano, oferta skierowana jest do kandydatów m.in. z wykształceniem minimum średnim, mających co najmniej 6-miesięczne doświadczenie zawodowe – najlepiej w logistyce operacji pocztowych.
Ruszyły rekrutacje pod hasłem: „Pracuj z nami i rozwijaj się w obsłudze celnej”. Dotyczą Warszawy i Lublina
– przekazała we wtorkowym komunikacie Poczta Polska.
Spółka podkreśliła, że dotychczas aplikować do pracy na stanowisku ds. obsługi celnej mogli tylko pocztowcy.
W marcu Poczta Polska umożliwiła jednak także zgłaszanie się kandydatom spoza spółki. Pracodawca zapewnia przyszłym pracownikom odpowiednie szkolenia i rozwój zawodowy w strukturach Poczty. Zaletą tej pracy jest stabilność zatrudnienia w ważnym obszarze działalności firmy
– czytamy.
Poczta Polska przypomniała, że od 1 lipca br. przejmie wiele funkcji służb celnych.
1 lipca 2021 r., wejdzie w życie tzw. „pakiet VAT dla e-commerce”, a Poczta Polska przejmie proces składania elektronicznych zgłoszeń celnych importowych, czyli odciąży służby celno-skarbowe w części wypełnianych przez nie funkcji. W ten sposób spółka stanie się „bramą podatkową” między UE, a krajami leżącymi poza jej granicami, w tym głównie Chinami
– napisano.
Jak dodano, Poczta Polska zleciła przygotowanie oprogramowania obsługującego zgłoszenia celne przesyłek pocztowych swojej spółce technologicznej Poczta Polska Usługi Cyfrowe. Ta przygotowuje oprogramowanie potrzebne do prowadzenia rozliczeń między Pocztą a Krajową Administracją Skarbową. Spółka zaznacza, że do realizacji projektu przejmowania funkcji celnych potrzebni będą także Poczcie wykwalifikowani pracownicy.
Usytuowanie Polski na mapie świata sprawia, że jesteśmy bramą do Europy dla towarów, które napływają m. in. z krajów azjatyckich. Stąd współpraca Poczty z KAS, aby wspólnie przygotować się na zmiany, jakie niesie „pakiet VAT dla e-commerce”. Zależy nam, aby sprawnie i zgodnie z nowym prawem obsługiwać rosnące wolumeny przesyłek z towarami spoza UE. Zamawiający je, polscy klienci, oczekują szybkich dostaw i prostych procedur celno-skarbowych. Staramy się spełniać oczekiwania podmiotów i klientów partycypujących w rozwijającym się handlu transgranicznym. Automatyzacja i informatyzacja obsługi przesyłek – także zagranicznych – umożliwi nam rozwój i pozwoli wykorzystać potencjał sprzedażowy. Zależy nam, aby liczba tych przesyłek miała tendencję wzrostową, zgodnie ze światowymi trendami rozwoju e-commerce
– powiedział cytowany w komunikacie wiceprezes Poczty Polskiej Wiesław Włodek.
Oferta rekrutacyjna Poczty Polskiej jest skierowana do kandydatów z wykształceniem minimum średnim, mających co najmniej 6-miesięczne doświadczenie zawodowe – najlepiej w logistyce operacji pocztowych, znających przepisy celne oraz przepisy dotyczące pobierania należności celno-podatkowych. Możliwe jest także zdobycie tej wiedzy i umiejętności podczas szkoleń. Jak dodała spółka „mile widziana jest znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie podstawowym w piśmie”. Oferta jest kierowana dwutorowo – do pracowników Poczty, którzy gotowi byliby się przekwalifikować, jak również do kandydatów z zewnątrz.
PAP/AS
Poczta Polska zawiesza przyjmowanie przesyłek do Wielkiej Brytanii