Na linii 17 od poniedziałku 20 grudnia kursują już dwa nowe tramwaje Hyundaia, którym warszawiacy wybrali nazwę – Warsolino.
Pasażerowie podróżujący pomiędzy Służewcem a Białołęką mogą już korzystać z dwóch nowych tramwajów marki Hyundai. Do kursującego na linii 17 od wtorku 14 grudnia dołączył w poniedziałek kolejny. „Obydwa tramwaje kursują od 7 do północy. Każdy z nich pokonuje trasę około 300 kilometrów dziennie” – przekazał PAP rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.
Generalnie będziemy się starali, aby kursowały na stałe. Może się oczywiście zdarzyć, że któryś będzie przechodził przegląd albo badania diagnostyczne. Wtedy spędzi czas w zajezdni
– wyjaśnił Dutkiewicz.
Warszawa zamówiła aż trzy rodzaje pojazdów szynowych o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej. Najdłuższe z nowych wagonów będą miały prawie 33 metry, czyli aż o 2,5 metra więcej niż obecne tramwaje niskopodłogowe. To najdłuższe tramwaje, jakie kiedykolwiek jeździły po stołecznych torowiskach. Każdym z nich będzie mogło podróżować nawet 240 osób.
Od pierwszego kwartału 2022 roku będzie przyjeżdżało do Warszawy od 6 do 8 nowych wagonów miesięcznie
– deklaruje rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Przetarg na 230 nowych tramwajów dla Warszawy wygrała koreańska firma Hyundai Rotem Company. To największa umowa na tramwaje podpisana dotychczas w Polsce i jedna z większych w Europie. Dostawy są podzielone na dwie części: w zamówieniu podstawowym Tramwaje Warszawskie kupią 123 tramwaje, a w ramach opcji będzie możliwy zakup kolejnych 90. Hyundai Rotem, który złożył najkorzystniejszą ofertę, zbuduje je za 1 mld 825 mln zł netto.
Wszystkie pojazdy w ramach zamówienia podstawowego mają zostać dostarczone do stolicy do końca 2022 roku, a te budowane w ramach opcji – do końca 2023 roku. Zakup uzyskał częściowe dofinansowanie z funduszy UE w wysokości 285 mln zł.
PAP/AS