Jako oprawę muzyczną wieców Trzaskowskiego wykorzystuje piosenkę „Jeszcze będzie przepięknie”. Spot z nią kosztował warszawiaków 20 tys. złotych!
Rafał Trzaskowski był dziś w Chojnicach gdzie miał swój wiec. Tuż przed nim i tuż po nim organizator wiecu czyli sztab wyborczy Rafała Trzaskowskiego puszczał taką oto ścieżkę muzyczną (polecamy przewinąć do 27:00)
Jest ona łudząco podobna do piosenki „Jeszcze będzie przepięknie” w wykonaniu Tomasza Lipińskiego. I nie byłoby w tym absolutnie nic złego, gdyby nie fakt, że Warszawa zapłaciła za teledysk do niej z publicznych pieniędzy. Dokładnie ze środków znajdujących się w dyspozycji Biura Marketingu Miasta. Koszt to 20 tys. złotych!
źródło: UM Warszawy
Co ciekawe Biuro Marketingu Miasta st. Warszawy zawarło umowę na opracowanie i przygotowanie spotu z piosenką „Jeszcze będzie przepięknie” w dniu 12 maja 2020 roku. Mniej więcej w tym okresie Rafał Trzaskowski został nieoficjalnym kandydatem Koalicji Obywatelskiej na Prezydenta RP. Kiedy został zamieszczony spot? 14 maja 2020 roku, kiedy najgorszy moment epidemii koronawirusa mieliśmy za sobą, a Rafał Trzaskowski miał lada dzień startować ze swoją kampanią.
Jak stwierdził na łamach „Gazety Wyborczej” były rzecznik Trzaskowskiego, a obecnie szef miejskiego biura marketingu – Kamil Dąbrowa:
„Teledysk został zamówiony przez stołeczny samorząd. Poprosiliśmy Tomasza Lipińskiego o wykonanie znanej piosenki. Chodzi o podniesienie na duchu warszawiaków”. Oto klip, który powstał za publiczne pieniądze.
Piosenka w nowym wykonaniu i klip powstały w ramach akcji marketingowej „ku pokrzepieniu serc warszawiaków”. Akcja została sfinansowana z publicznych pieniędzy. Obecnie ścieżka dźwiękowa łudząco podobna do ścieżki z klipu, jest wykorzystywana przez Rafała Trzaskowskiego w swojej kampanii wyborczej. Już w momencie opublikowania spotu internauci zadawali pytanie czy oznacza to że Rafał Trzaskowski będzie prowadził kampanię wyborczą za środki z miejskiej kasy.
Początek kampanii za pieniądze z budżetu Warszawy?
— P. Wróblewski (@p_wroblew) May 14, 2020
Oczywiście jesteśmy dalecy od tak jednoznacznego stwierdzenia, ale… Hasło „Jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie normalnie” jest też aktywnie wykorzystywane przez zwolenników Rafała Trzaskowskiego.
Jeszcze bedzie przepięknie! ✌️🇵🇱🇪🇺 pic.twitter.com/BKv9jTq54p
— Adam Szłapka (@adamSzlapka) June 28, 2020
Dzisiaj ostatni dzień czerwca i ostatni dzień Pride Month. Pamiętajcie, że wszyscy bez względu na swoją orientację, tożsamość płciową, kolor skóry itp. –jesteście piękni i nikt nie może wam wmówić, że jest inaczej
Jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie normalnie #PrideMonth pic.twitter.com/sMXA8DIF0z
— ♡ Nana ♡ (@wiecz0rynka) June 30, 2020
Sam Trzaskowski, ani przychylne mu media nie kryją się z faktem, że tekst piosenki i ona sama jest aktywnie wykorzystywana w kampanii wyborczej. W tym miejscu zadajemy pytanie: Czy to moralnie właściwe aby z publicznych pieniędzy finansować spot dla Warszawiaków, a motyw z niego wykorzystywać w kampanii wyborczej?
Ale żeby było jeszcze ciekawiej. Piosenka „Jeszcze będzie przepięknie” jest też motywem muzycznym klipu jednego z banków o dominującym kapitale francuskim. Ten klip został opublikowany kilkanaście dni wcześniej niż klip m. st. Warszawy. I oczywiście jesteśmy bombardowani motywem „Jeszcze będzie normalnie” wraz z reklamami promującymi zupełnie przypadkowo usługi jednego banku w kontekście koronawirusa.
1 komentarz
O matko nasza. Co za skandal. Przy podróżach samolotowych naszych najdroższych parlamentarzystów, to to bułka z masłem. A tak naprawdę to im się po prostu należało jak mawiała inna parlamentarzystka. Serdeczni pozdrawiam i życzę miłego łikendu bez huraganu i nawałnicy.
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.