Site icon ZycieStolicy.com.pl

Rozpoczęły się jazdy próbne nowego pociągu warszawskiego metra

wagony metro skoda1

Škoda rozpoczęła już jazdy próbne nowego pociągu dla stołecznego metra. Jest gotowy pierwszy kompletny pojazd czeskiego producenta, któremu warszawiacy wybrali nazwę Varsovia. Do stolicy docelowo trafi 37 sześciowagonowych pojazdów.

Producent Varsovii – Škoda Transportation Group, zaprezentował właśnie pierwszy kompletny pojazd, który aktualnie znajduje się w fabryce w Pilźnie i odbywa pierwsze jazdy próbne na torze testowym

– przekazało Metro Warszawskie.

Jazdy testowe odbędą się w trzech lokalizacjach, oprócz toru testowego VÚZ w Velimiu, Varsovia będzie testowana później na infrastrukturze metra w Pradze oraz w Warszawie.

Bardzo się cieszę, że prace przebiegają sprawnie i pierwszy nowy pociąg wyprodukowany dla Warszawy przystąpi do testów. Mam nadzieję, że pojawi się w stolicy już wiosną 2022 roku. Warszawianki i warszawiacy bardzo na niego czekają, bo w połowie przyszłego roku zakończą się prace przy budowie kolejnych stacji drugiej linii metra na Bemowie i Targówku

– powiedział cytowany w komunikacie prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.

Czeski producent wyśle do Warszawy 37 sześciowagonowych pojazdów metra (z opcją na zakup kolejnych 8). Łączna wartość kontraktu wynosi ponad 1,3 mld zł.

Pierwszy wyprodukowany pojazd dla warszawskiego metra jest gotowy do testów w naszym ośrodku w Pilźnie. Lada moment przygotujemy też pociąg numer dwa. W projekt zaangażowanych są setki osób – zarówno pracowników, jak i specjalistów spoza naszego przedsiębiorstwa. Spawanie aluminiowych pudeł odbywa się w Ostrawie, natomiast ich malowanie, montaż i pierwsze testy realizowane są w Pilźnie. W projekt zaangażowani są liczni poddostawcy z Polski, podjęliśmy również współpracę z polskimi uczelniami

– przekazał prezes Škoda Transportation Group Petr Brzezina.

Nowoczesny, jednoprzestrzenny pojazd dla Metra Warszawskiego, wyposażony między innymi w system odzyskiwania energii podczas hamowania, wchodzi w fazę prac rozruchowych. Zanim wszystko zostanie dopięte na ostatni guzik, czekają nas długie tygodnie testów statycznych i dynamicznych. Chodzi o standardowy proces, któremu poddawane są nowe modele pojazdów

– dodał starszy wiceprezes ds. realizacji Škoda Transportation Zdeněk Sváta.

Jeden sześciowagonowy skład może pomieścić do 1500 osób, dostosowany jest też do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Pojazd wyposażono w system kamer. Pudła pojazdu wykonane są z aluminium, ich produkcja odbywa się w największym centrum obróbki w Europie znajdującym się w zakładzie Škody w Ostrawie. Długość jednego wagonu wynosi około dwudziestu metrów, a całkowita długość kompletnego pojazdu wynosi 118,2 metra. Maksymalna prędkość nowych pojazdów wynosi 90 km/h.

Pojazd umożliwia pełne hamowanie elektrodynamiczne we wszystkich trybach pracy, jednak preferowane jest hamowanie odzyskowe, podczas którego energia elektryczna jest przekazywana z powrotem do systemu zasilania

– przekazało Metro Warszawskie.

Warszawa będzie ósmą europejską stolicą, w której będą jeździć pojazdy czeskiej Škody. Umowa podpisana przez stołeczny ratusz obejmuje również między innymi dostawę części zamiennych i symulatora, przedłużony okres gwarancji oraz przeprowadzenie szkoleń personelu. Škoda Transportation Group dostarczyła już dwie generacje wagonów metra do Petersburga oraz zmodernizowała wagony praskiego metra.

PAP/AS

Nowe wagony metra Škody przejdą generalny remont dopiero po ponad 45 latach użytkowania?

Exit mobile version