Site icon ZycieStolicy.com.pl

Figura: polityka transportowa Warszawy jest niespójna

WTP 1

Polityka transportowa Warszawy jest niespójna. Realizuje się strategię zwężania ulic, wyłączania istotnych ciągów komunikacyjnych, czego przykładem jest przebudowa tzw. placu pięciu rogów, a rezygnuje z budowy obwodnic – ocenia wiceprzewodniczący Rady Miasta Dariusz Figura.

W realizacji polityki transportowej Warszawy nie widać spójności

– mówi wiceprzewodniczący Figura. W jego ocenie zapisy znajdujące się w dokumencie „Polityka Transportowa m.st. Warszawy” nie są realizowane od lat.

Warszawa jest prawdopodobnie jedyną stolicą europejską, która nie ma układu obwodnic. A było to wskazywane w „Polityce Transportowej”, jako podstawowe zadanie. (…) Mamy strategię zwężania ulic. Tymczasem bez układu obwodnic jest droga donikąd, do większych korków, do większego smogu

– wskazuje wiceprzewodniczący Rady Warszawy.

Dodaje:

Inwestycje takie, jak tzw. plac pięciu rogów wydają się fajne, ale niestety dla bardzo ograniczonej liczby osób, dla tych, które mieszkają w ścisłym centrum lub mają dobry dojazd.

Figura zwraca uwagę, że koncepcja, które jest obecnie realizowana u zbiegu ulic Brackiej, Chmielnej, Kruczej, Zgody i Szpitalnej polega na zamknięciu ważnego ciągu komunikacyjnego. Tzw. plac pięciu rogów pełni obecnie funkcję tranzytową dla pojazdów osobowych i autobusów.

Według wiceprzewodniczącego Rady Warszawy zamknięcie dla ruchu tego ciągu „stanowi zagrożenie dla ul. Chmielnej”. Figura zwraca uwagę, że „samochodem się nie da tam dojechać, w okolicy jest ogromny deficyt miejsc parkingowych”.

Parking, który ma być budowany pod pl. Powstańców, obrósł już legendą. A wiadomo, że komunikacja publiczna tam nie dotrze

– wskazuje.

Prezydent Trzaskowski realizuje pomysły wpływowego lobby o lewicowej wizji miasta. Mogą się one sprawdzać, ale w miastach o innej strukturze niż Warszawa. Warszawa jest miastem rozległym, tu układ drogowy pełni bardzo ważna rolę

– podkreśla.

W ocenie Figury stolica powinna się rozwijać w sposób zrównoważony.

Nie może tak być, że robi się ciągi piesze, bez budowy obwodnic. To wszystko to są naczynia połączone. Nie można preferować jednych grup mieszkańców kosztem innych

– argumentuje.

Przypomina, że „sztandarowym przykładem niezrealizowanych inwestycji drogowych jest praska część obwodnicy śródmiejskiej”.

Ona od zawsze jest w planach. Miała być gotowa na Euro 2012, a wciąż jej nie ma

– wskazuje.

Rozumiem koncepcję, która mówi, żeby wprowadzać bardzo dużego ruchu do centrum miasta. Jednak muszą być obwodnice

– podkreśla.

PAP/AS

Trzaskowski: partia, która dziś jest u władzy, próbuje zantagonizować duże miasta z małymi

Exit mobile version