Site icon ZycieStolicy.com.pl

Budowa POW: w czwartek zamknięte zostanie skrzyżowanie ul. Płaskowickiej z al. KEN

KEN Plaskowicka

W czwartek wieczorem zamknięte zostanie skrzyżowanie ul. Płaskowickiej z al. Komisji Edukacji Narodowej – powiedziała PAP rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska. Dodała, że zamknięcie jest związane z budową ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy.

Rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w rozmowie z PAP przekazała, w czwartek o godzinie 22 zamknięte zostanie skrzyżowanie ul. Płaskowickiej z al. KEN. Podczas zamknięcia wykonawca wyasfaltuje rondo.

Według zapowiedzi prace na skrzyżowaniu zakończą się w poniedziałek ok. godz. 5 rano.

Po zakończeniu tych robót, ruch na ul. Płaskowickiej odcinku od ul. Polskie Drogi do ul. Lanciego będzie funkcjonować w docelowym układzie organizacji ruchu

– podkreśliła Tarnowska.

W związku z zamknięciem skrzyżowania swoje trasy zmienią autobusy komunikacji miejskiej. Autobusy linii 136 pojadą al. KEN i ul. Ciszewskiego do pętli Ursynów Płd. Jadąc w kierunku Młynowa, ominą rejon prac al. KEN.

Z kolei autobusy linii 503 w czwartek od godz. 22 i w piątek zostaną skierowane na objazd ulicami: Gandhi – Dereniowa – Płaskowickiej do przystanku Stryjeńskich 04 (na Płaskowieckiej, po zachodniej stronie skrzyżowania ulic: Dereniowej, Płaskowickiej i Stryjeńskich), a wyjeżdżały w trasy z przystanku Stryjeńskich 02 (na ul. Dereniowej, po płn. stronie skrzyżowania ulic: Dereniowej, Płaskowickiej i Stryjeńskich).

Natomiast w weekend linia 503 będzie kursowała ulicami Gandhi i Dereniową, zawróci na rondzie u zbiegu ulic Płaskowickiej, Dereniowej i Stryjeńskich, żeby dojechać do przystanku Stryjeńskich 02.

Swoją trasę zmienią także autobusy linii nocnej N86, które w obu kierunkach będą jeździły ulicami Dereniową – Stryjeńskich – Belgradzką.

Trwają prace wykończeniowe na budowie tunelu na ursynowskim odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Ursynów Zachód do węzła Ursynów Wschód. Całość odcinka ma długość 5 kilometrów, sam tunel jest najdłuższy w Polsce i ma 2335 metrów. Ruch dla każdego kierunku prowadzony jest oddzielną nawą, w której są po trzy pasy ruchu plus pas awaryjny. W ciągu tunelu znajduje się 9 przejść awaryjnych plus przejazd awaryjny dla służb. Wzdłuż tunelu zlokalizowanych jest 38 nisz alarmowych.

Jak mówił w zeszłym tygodniu Tomasz Żukowski, dyrektor Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, chciałby, aby ursynowski odcinek POW został oddany dla kierowców na początku września. „Aby to się zadziało, muszą nastąpić wszystkie niezbędne odbiory, które pozwolą sprawnie i bezpiecznie oddać tę drogę kierowcom” – podsumował Żukowski.

Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.

PAP/AS

UWAGA kierowcy! Wieczorem zamknięta zostanie zawrotka na węźle Puławska POW

Exit mobile version