ZycieStolicy.com.pl

20 tys. złotych! Tyle kosztował warszawiaków spot z motywem piosenki, wykorzystywanej przez Trzaskowskiego w kampanii

Jako oprawę muzyczną wieców Trzaskowskiego wykorzystuje piosenkę „Jeszcze będzie przepięknie”. Spot z nią kosztował warszawiaków 20 tys. złotych!

Rafał Trzaskowski był dziś w Chojnicach gdzie miał swój wiec. Tuż przed nim i tuż po nim organizator wiecu czyli sztab wyborczy Rafała Trzaskowskiego puszczał taką oto ścieżkę muzyczną (polecamy przewinąć do 27:00)

 

Jest ona łudząco podobna do piosenki „Jeszcze będzie przepięknie” w wykonaniu Tomasza Lipińskiego. I nie byłoby w tym absolutnie nic złego, gdyby nie fakt, że Warszawa zapłaciła za teledysk do niej z publicznych pieniędzy. Dokładnie ze środków znajdujących się w dyspozycji Biura Marketingu Miasta. Koszt to 20 tys. złotych!

 

umowa

źródło: UM Warszawy

 

Co ciekawe Biuro Marketingu Miasta st. Warszawy zawarło umowę na opracowanie i przygotowanie spotu z piosenką „Jeszcze będzie przepięknie” w dniu 12 maja 2020 roku. Mniej więcej w tym okresie Rafał Trzaskowski został nieoficjalnym kandydatem Koalicji Obywatelskiej na Prezydenta RP. Kiedy został zamieszczony spot? 14 maja 2020 roku, kiedy najgorszy moment epidemii koronawirusa mieliśmy za sobą, a Rafał Trzaskowski miał lada dzień startować ze swoją kampanią.

 

 

Jak stwierdził na łamach „Gazety Wyborczej” były rzecznik Trzaskowskiego, a obecnie szef miejskiego biura marketingu – Kamil Dąbrowa:

„Teledysk został zamówiony przez stołeczny samorząd. Poprosiliśmy Tomasza Lipińskiego o wykonanie znanej piosenki. Chodzi o podniesienie na duchu warszawiaków”. Oto klip, który powstał za publiczne pieniądze.

Piosenka w nowym wykonaniu i klip powstały w ramach akcji marketingowej „ku pokrzepieniu serc warszawiaków”. Akcja została sfinansowana z publicznych pieniędzy. Obecnie ścieżka dźwiękowa łudząco podobna do ścieżki z klipu, jest wykorzystywana przez Rafała Trzaskowskiego w swojej kampanii wyborczej. Już w momencie opublikowania spotu internauci zadawali pytanie czy oznacza to że Rafał Trzaskowski będzie prowadził kampanię wyborczą za środki z miejskiej kasy.

 

Oczywiście jesteśmy dalecy od tak jednoznacznego stwierdzenia, ale… Hasło „Jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie normalnie” jest też aktywnie wykorzystywane przez zwolenników Rafała Trzaskowskiego.

 

 

Sam Trzaskowski, ani przychylne mu media nie kryją się z faktem, że tekst piosenki i ona sama jest aktywnie wykorzystywana w kampanii wyborczej.  W tym miejscu zadajemy pytanie: Czy to moralnie właściwe aby z publicznych pieniędzy finansować spot dla Warszawiaków, a motyw z niego wykorzystywać w kampanii wyborczej?

Ale żeby było jeszcze ciekawiej. Piosenka „Jeszcze będzie przepięknie” jest też motywem muzycznym klipu jednego z banków o dominującym kapitale francuskim. Ten klip został opublikowany kilkanaście dni wcześniej niż klip m. st. Warszawy. I oczywiście jesteśmy bombardowani motywem „Jeszcze będzie normalnie” wraz z reklamami promującymi zupełnie przypadkowo usługi jednego banku w kontekście koronawirusa.

Exit mobile version