Site icon ZycieStolicy.com.pl

Zmiany w parkowaniu na Rozbracie. Kolejna ulica zwężona

rozbrat 1

ZDM przenosi miejsca parkingowe na jezdnię ulicy Rozbrat na odcinku od Górnośląskiej do Przemysłowej. Piesi zyskają więcej miejsca na chodniku, a kierowcy zaparkują równolegle na jezdni.

Kontynuujemy program przenoszenia parkowania z chodnika na jezdnię. Właśnie rozpoczęliśmy wprowadzanie zmian na ulicy Rozbrat, aby piesi zyskali większą przestrzeń, a kierowcy mieli wygodniejsze parkowanie

– poinformował we wtorek Zarząd Dróg Miejskich.

Zmiany obejmą wschodnią część ulicy na odcinku między ulicami Górnośląską a Przemysłową. Jezdnia w tym miejscu ma obecnie 9,8 metra szerokości.

To po niemal 5 metrów w każdym kierunku

– podkreśla ZDM.

Zaznacza też, że parkowanie teraz odbywa się w całości na chodniku, a kierowcy muszą manewrować między drzewami i latarniami. Nawet Ci, którzy zatrzymują auta skośnie na fragmencie od Przemysłowej do Jezierskiego. Dla nich nie jest to wygodne, a dla pieszych może być niebezpieczne.

ZDM zaznacza, że pomimo tego, że chodnik ma 4 metry szerokości to połowę zajmują parkujące auta, co powoduje, że piesi muszą się przeciskać między pojazdami a ścianami budynków. Problem ten zostanie rozwiązany przez przeniesienie parkowania na jezdnię.

Będzie równoległe i zarazem wygodniejsze. Kierowcy nie będą musieli omijać drzew i słupów oświetleniowych, ponadto między Przemysłową a Jezierskiego łatwiej będzie im włączyć się do ruchu. Piesi do dyspozycji zyskają całą szerokość chodnika

– informuje ZDM.

Zmiany mają zostać wprowadzone w przyszłym tygodniu. Jak zaznacza ZDM „ze względu na szerokość jezdni, pomimo utworzenia na nich miejsc postojowych układ drogowy nie ulegnie praktycznie żadnym zmianom”.

Z wprowadzanymi zmianami nie zgadza się m.in. Fundacja Starzyńskiego.

Takie rozwiązania oceniamy negatywnie. Nie dość, że kolejna ulica zostanie zwężona to jeszcze znikną kolejne miejsca parkingowe

– powiedział w rozmowie z PAP, wiceprezes Fundacji Starzyńskiego Ernest Kobyliński.

Wiadomo, że równoległych miejsc parkingowych jest zawsze mniej niż ukośnych na tym samym odcinku jezdni

– dodał.

Zaznaczył też, że chodnik na ulicy Rozbrat jest szeroki, a pieszemu łatwiej przejść pomiędzy autami niż kierowcy znaleźć miejsce parkingowe.

Piesi nie mogą stać ponad innymi użytkownikami dróg

– zaznaczył Kobyliński. Zauważył też, że sens w tej sytuacji miałoby cofnięcie parkujących aut, a nie przenoszenie ich na jezdnię.

Takie działania szkodzą mieszkańcom

– skomentował wiceprezes Fundacji Starzyńskiego.

PAP/AS

Przebudowa Trasy Łazienkowskiej. Zaczyna się kilkuletni koszmar dla kierowców

Exit mobile version