W Boże Narodzenie pojawiła się kontrowersyjna reklama irlandzkiej linii lotniczej Ryanair. Najnowsza reklama wywołała burzę i gorącą dyskusję po tym, jak użyto w niej zachęty do szczepień na koronawirusa. Hasło „zaszczep się i leć”, nie wszystkim się spodobało.
Z powodu wejścia na rynek szczepionki na koronawirusa i rozpoczęcia szczepień w wielu krajach świata, irlandzka linia postawiła na sparafrazowanie określeń typu „kiss & fly” używanych w kontekście parkingów przy lotniskach i zaprezentowała baner z napisem „jab and go”. W polskiej wersji językowej reklamy brzmi „zaszczep się i leć”.
Baner wyjaśnia również, że „szczepionki będą niedługo dostępne” i zachęca, aby w związku z tym już dziś „zarezerwować letnią przygodę”. I uruchamia pulę promocyjnych biletów z tej okazji. Jak głosi reklama, na klientów czeka milion biletów za jedyne 89 PLN. Jednocześnie Ryanair podkreśla, że pasażerowie w dalszym ciągu nie będą musieli ponosić opłat za zmianę rezerwacji – w razie, gdyby pojawiły się jakieś obostrzenia.
Reklama nie wszystkim się spodobała. W mediach społecznościowych nie brakuje krytycznych głosów, a wielu komentujących nazywa ją – w łagodnej wersji „absurdalną”, a w ostrej „obrzydliwą”.
RAYANAIR, LINIA LOTNICZA, BRYTYJSKA LINIA LOTNICZA, KONTROWERSYJNA REKLAMA, KORONAWIRUS, COVID 19, SZCZEPIONKA NA KORONAWIRUSA