ZycieStolicy.com.pl

Za ponad 620 mln zł powstaną dwie linie kolejowe: z Ostrowi Mazow. i Sokołowa Podl.

Ponad 620 mln zł będzie kosztować modernizacja, elektryfikacja, a także nowe przystanki dwóch linii kolejowych: z Sokołowa Podlaskiego do Siedlec i z Ostrowi Mazowieckiej do Małkini – poinformowały w poniedziałek PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W poniedziałek PKP Polskie Linie Kolejowe oraz Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego podpisały umowy na realizację prac z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 roku – przekazał rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Połączenie kolejowe od Ostrowi Mazowieckiej do Małkini będzie kosztowało ok. 300 mln zł – podały w komunikacie PKP PLK. Na projekt złoży się modernizacja i elektryfikację 20 km linii; dojazd do Warszawy ma zająć ok. 1,5 godziny. W ramach projektu przewidziano też powstanie trzech nowych przystanków w: Ostrowi Mazowieckiej Południe, Niegowcu i Błędnicy. Odbudowane zostaną ponadto perony na stacji w Ostrowi Mazowieckiej oraz na przystankach Ostrów Mazowiecka Miasto i Biel. Inwestycja ma też zwiększyć możliwości przewozu towarowego koleją.

Natomiast na ponad 320 mln zł szacowana jest inwestycja na linii Sokołów Podlaski – Siedlce. Linia ma zostać zelektryfikowana, czas podróży między tymi miejscowościami wyniesie ok. 30 min, natomiast z Sokołowa Podlaskiego do Warszawy zajmie ponad 1,5 godz. a pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h. Przewidziano budowę nowych stacji i przystanków w: Strzale, Borkach Siedleckich, Suchożebrach, Stanach Dużych, Bielanach, Przywózkach, Sokołowie Podlaskim.

Obie inwestycje będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach w poruszania się – podano w komunikacie

„Dzięki podpisanym dziś umowom mieszkańcy północnego i wschodniego Mazowsza po latach zyskają dogodne połączenia kolejowe m.in. ze stolicą. Wybudowane i przebudowane stacje oraz przystanki ułatwią korzystanie z pociągów wszystkim podróżnym. Nowe połączenia to także impuls sprzyjający rozwojowi regionu”

– ocenił wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, cytowany w komunikacie.

Jak podkreśliła z kolei członkini zarządu województwa mazowieckiego Janina Orzełowska, te dwa projekty mają olbrzymie znaczenie dla rozwoju województwa.

„Liczymy na to, że realizacja projektów nowych czy zrewitalizowanych linii kolejowych pozwoli lepiej wykorzystać potencjał całego regionu. To szansa na transport szybki, wygodny i przyjazny środowisku”

– dodała.

Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel podkreślił, że „przywrócenie kolejowych połączeń z Ostrowi Mazowieckiej do Małkini oraz z Sokołowa Podlaskiego do Siedlec to kolejne inwestycje, które PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą realizowały z programu Kolej Plus”.

Jak podała spółka PKP PLK, dotąd w ramach Programu Kolej Plus zakwalifikowano do realizacji 34 inwestycje zgłoszone przez samorządy z 11 województw. Wcześniej podpisano dwie umowy: z miastem i gminą Serock na budowę linii kolejkowej Zegrze – Przasnysz oraz z łódzkim urzędem marszałkowskim na budowę linii Chorzew Siemkowice – Wieluń.

Budżet zaplanowanego do realizacji do 2029 r. programu Kolej Plus wynosi 13,2 mld zł, w tym 11,2 mld zł stanowią środki budżetu państwa, a ok. 2 mld zł – środki jednostek samorządu terytorialnego.

PAP/MK

Warszawscy ochotnicy już w Rembertowie

PKP PL, DOTACJE, LINIA KOLEJOWA, SOKOŁÓW PODLASKI, OSTRÓW MAZOWIECKA

numer kontajpg

 

Exit mobile version