Site icon ZycieStolicy.com.pl

Wybrano firmę, która przebuduje ulicę Starzyńskiego

namyslowska zaba

Firma Adrog przebuduje ul. Starzyńskiego od ul. Namysłowskiej w kierunku ronda Żaba. Wykonawca wyremontuje chodnik i wybuduje drogę dla rowerów, a przejście dla pieszych przez zjazd na ul. Szwedzką wyposaży w sygnalizację świetlną – poinformował w czwartek Zarząd Dróg Miejskich.

W przetargu na remont ulicy Starzyńskiego wpłynęło sześć ofert. Złożyły je Adrog (5 mln 668 tys. 691 zł brutto), Delta (5 mln 986 tys. 93 zł brutto), Efekt (5 mln 891 tys. 700 zł), Mabau (6 mln 27 tys. zł brutto), Rokom (6 mln 824 tys. 117 zł brutto) i Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „Mosty” (7 mln 925 tys. 94 zł brutto).

Jak zaznaczył ZDM, najkorzystniejszą propozycję złożył Adrog i to właśnie tej firmie powierzono zadanie wprowadzenia zmian na styku Pragi-Północ i Targówka. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, umowa zostanie podpisana jeszcze przed świętami wielkanocnymi.

Na odcinku od ul. Namysłowskiej do ronda Żaba powstanie droga dla rowerów. Jednocześnie wyremontowany zostanie chodnik. Aby zmieścić obok niego ścieżkę rowerową, konieczne stanie się przesunięcie jezdni bliżej torowiska tramwajowego w miejscu przedwojennego bloku podoficerskiego Funduszu Kwaterunku Wojskowego. Dziś jeden z narożników tego budynku znajduje się zaledwie 2,75 m od krawężnika.

Zmiana geometrii jezdni pozwoli odzyskać potrzebną przestrzeń i umożliwi poprowadzenie drogi dla rowerów oraz chodnika o odpowiedniej szerokości

– wyjaśnił ZDM.

Przy okazji wyremontowany zostanie przystanek autobusowy „Namysłowska 02”. Zatoka postojowa na wysokości ul. Starzyńskiego 12 zostanie zbudowana od nowa i będzie w całości do parkowania równoległego. Stanie się natomiast dłuższa niż dotychczas. Obok powstaną miejsca dla niepełnosprawnych.

Na przejściu dla pieszych przez zjazd ul. Starzyńskiego w kierunku ul. Szwedzkiej wybudowana zostanie sygnalizacja świetlna. „Zjazd biegnie łagodnym łukiem i choć zmienia się klasa drogi z głównej na zbiorczą, to spora część kierowców nie redukuje wystarczająco prędkości, zjeżdżając z fragmentu śródmiejskiej obwodnicy Warszawy. W dodatku przed zebrą zjazd rozszerza się” – zaznaczył ZDM. Miejsce to jest bardzo niebezpieczne, w latach 2015-2020 doszło tu do czterech wypadków, w tym jednego śmiertelnego.

Obok przejścia powstanie przejazd rowerowy. W tym miejscu jezdnia będzie miała jeden pas, który rozwidli się do trzech w stronę ul. Szwedzkiej za zebrą (dziś rozszerza się tuż przed zebrą). Kierowcy nie będą więc mieli możliwości wyprzedzania przed przejściem.

PAP/AS

Koniec remontu podwórza Domu Wedla

Exit mobile version