Od początku wojny w Ukrainie ogromnie wzrosło zainteresowanie Niemców Bundeswehrą: więcej osób szuka informacji w internecie o armii i jej misjach, podwoiła się też liczba chętnych do służby – pisze portal dziennika „Merkur”.
Od początku rosyjskiej inwazji na Ukrainę liczba zapytań wzrosła ogromnie
– potwierdza rzeczniczka ministerstwa obrony.
W marcu stronę bundeswehr.de odwiedziło około 1,5 miliona osób więcej, niż rok wcześniej. Ilość odsłon w szczycie wyniosła prawie 4,1 mln. W lutym i w marcu witryna ministerstwa bmvg.de była odwiedzana cztery razy częściej, niż w tych samych miesiącach rok wcześniej.
Od wybuchu wojny ministerstwo obrony odnotowało też duży wzrost zainteresowania na swoich mediach społecznościowych – Facebooku i YouTube.
Wojna sprawiła, że Bundeswehrą i jej misją zainteresowało się znacznie więcej osób w kraju. Także tych, którzy wcześniej nie interesowali się wojskie
– potwierdza Eva Hoegl (SPD), pełnomocniczka federalna ds. sił zbrojnych. Jak dodaje Hoegl, jeszcze w 2021 roku, kiedy rozmawiała z niemieckimi żołnierzami, stacjonującymi w ramach misji NATO na Litwie, „żołnierze ci mieli poczucie, że są całkowicie poza zainteresowaniem niemieckiej opinii publicznej”.
Teraz sytuacja całkowicie się zmieniła
– podkreśla Hoegl.
Na początku wojny wzrosło także „na krótki czas” zainteresowanie karierą w Bundeswehrze. Większe zainteresowanie odnotował ponadto Związek Rezerwistów Niemieckich Siła Zbrojnych.
Podczas konfliktu na Ukrainie zaobserwowaliśmy podwojenie liczby nowych rejestracji w porównaniu z poprzednimi latami
– potwierdziła rzeczniczka.
PAP/AS
Misja Bundeswehry w Afganistanie przedłużona do końca stycznia 2022 roku