Czy stołeczni urzędnicy powinni zabierać głos w dyskusjach politycznych na poziomie krajowym?
Coraz częściej warszawscy urzędnicy zabierają głos w sprawach dotyczących polityki krajowej. Najnowszym przykładem takiej ingerencji, jest były rzecznik stołecznego ratusza były dziennikarz TVN, a obecnie wicedyrektor Biura marketingu miasta stołecznego Warszawy – Kamil Dąbrowa. Zamieścił on w mediach społecznościowy wpis, który dotyczy opozycji i zawiera sugestię, jak należy głosować podczas prac parlamentarnych.
Szanowna opozycjo! Reguła jest prosta: nigdy nie głosować tak jak @pisorgpl. Nawet gdyby chodziło o całkowite zniesienie podadków i wypłatę każdej rodzinie kilograma złota miesięcznie. Nigdy! Wydawało mi się, że to oczywiste.
— Kamil Dąbrowa (@dabrowa_k) August 16, 2020
Reguła jest prosta!
Kamil Dąbrowa – urzędnik warszawskiego Ratusza,
Stanowisko – Wicedyrektor Biura Marketingu Miasta.
Wynagrodzenie za 2019 r. – 1️⃣9️⃣6️⃣ tys. złotych. pic.twitter.com/5Jd1g4YAp1— Maciej Stańczyk (@stanczykmaciej) August 16, 2020
Należy postawić poważne pytanie, czy urzędnik tej rangi [ urzędnik samorządowy] powinien angażować się w politykę ogólnokrajową. Takie uwagi należy kierować także wobec obecnie urzędującego, przebywającego na wakacjach, prezydenta stolicy, czyli Rafała Trzaskowskiego. Uwzględniając szczególną pozycję ekonomiczną i polityczną Warszawy. Trzeba pamiętać że dalej mamy do czynienia z urzędnikiem, który jest odpowiednikiem wójta czy burmistrza.
Rafał Trzaskowski wielokrotnie wykorzystał już swój urząd do promowania się w sprawach ogólnokrajowych. Najnowszym przykładem niech będzie próba budowania przez niego ruchu Nowa Solidarność.
Dlatego też należałoby poważnie zastanowić się nad uregulowaniem tej kwestii w przepisach prawa.
A jakie jest wasze zdanie? Czy politycy szczebla samorządowego powinni zabierać aktywny głos i udział w sprawach ogólnokrajowy. Jakie zagrożenia to może ze sobą nieść i czy co może już dawno, samorząd stał się tylko trampoliną do ogólnokrajowej polityki na koszt podatnika…
KAMIL DĄBROWA, WARSZAWA, TVN, TVN24, RAFAŁ TRZASKOWSKI, TRZASKOWSKI, BIURO MARKETINGU M. ST. WARSZAWY, NOWA SOLIDARNOŚĆ, POLITYKA