Na budowie II linii metra trwają prace zarówno pod ziemią, jak i na powierzchni. Na bemowskim odcinku niemal gotowe są tunele, kładzione jest torowisko. Na Targówku, tory są już praktycznie ułożone, a na wszystkich stacjach zamontowano już schody ruchome.
Na odcinku zachodnim trwa montaż torowiska i kabli. Na stacjach trwają prace wykończeniowe, tynkowane są ściany, powstają schody i szyby windowe.
Na stacji Bemowo zamontowano pierwsze peronowe schody ruchome
– poinformował stołeczny ratusz w komunikacie.
Po peronie stacji Bemowo można już przejść po docelowych płytkach. Trwa ich układanie na peronie stacji Ulrychów, w przejściach podziemnych i na klatkach schodowych.
Wykańczane stacje Bemowo i Ulrychów to łącznie 11 500 mkw murów do tynkowania, ponad 6500 mkw płytek ceramicznych do ułożenia w pomieszczeniach technicznych oraz około 10 500 mkw posadzek kamiennych w przejściach podziemnych i na peronach
– wylicza miasto.
Prace trwają też w tunelach metra. Układane są szyny, montowane jest zbrojenie. Wzdłuż torów kładzione są rynny, w których zostaną położone kable systemów łączności i sterowania ruchem. Na powierzchni, przebudowane jest skrzyżowane ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Montowane jest torowisko tramwajowe.
Prace trwają też na praskim odcinku budowy II linii metra. Dobiega końca budowa torowiska pomiędzy stacjami Bródno i Kondratowicza, został do wybetonowania już tylko niewielki odcinek.
Dużo dzieje się na samych stacjach. Na wszystkich zostały już zamontowane pierwsze schody ruchome. W częściach technicznych zostały zamontowane drzwi i położono płytki na ścianach. Na stacji Kondratowicza „można zobaczyć już kamienne posadzki w części pasażerskiej, a także stanowiska pod przyszłe bramki biletowe”. W tunelach trwa montaż rynienek, w których znajdą się kable.
Te elementy są budowane z dużym zapasem – w przyszłości łatwo będzie można np. umieścić nowy światłowód bez potrzeby rozkopywania miasta na powierzchni
– podał ratusz.
II linia metra ma połączyć Bemowo z Targówkiem i będzie liczyć 21 stacji. W tej chwili gotowy jest odcinek liczący trzynaście stacji łączący Wolę z Targówkiem. Równolegle trwa budowa nowych stacji na Bródnie i na Bemowie. Na lewym i prawym brzegu powstanie pięć nowych stacji: Zacisze, Kondratowicza i Bródno oraz Ulrychów i Bemowo. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pierwsi pasażerowie będą mogli z nich skorzystać w drugiej połowie 2022 roku.
Na granicy Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek II linii metra. Długość torów wyniesie nieco ponad 2,5 kilometra. Za ostatnią stacją powstaną tory odstawcze dla pociągów metra. Na Targówku, trzy budowane stacje połączą 4 kilometry torów. Za ostatnią stacją również powstaną tory odstawcze.
PAP/AS
Na Bemowie od piątku zmiany w ruchu w związku z kolejnym etapem budowy metra
1 komentarz
Miał być listopad 2021, a teraz druga połowa 2022, to pewnie w realu będzie kwiecień 2023
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.