Site icon ZycieStolicy.com.pl

Warszawa chciała zwęzić ulicę Sokratesa. Musi uzyskać odstępstwo od ministra!

118006450 338957380851096 8512916763094631475 n

W październiku zeszłego roku na ul. Sokratesa gdzie na oczach żony i dziecka zginał 33-letni mężczyzna. Rozpędzone do 130 km/h BMW potrąciło go na przejściu dla pieszych. Tragedia, która miała miejsce na Bielanach wstrząsnęła nie tylko mieszkańców, ale cały kraj. 

Zaraz potem, w celu poprawy bezpieczeństwa, Zarząd Dróg Miejskich zapowiedział gruntowną przebudowę ulicy. Jak zapowiadano pierwsze prace miały się rozpocząć jeszcze w tym roku. 

Zdaniem radnych koniecznym było opracowanie przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy oraz Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie kompleksowego projektu w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu pieszych, rowerzystów i pojazdów. 

Zaproponowane były przykładowe rozwiązania, które mogłyby wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa, było to przede wszystkim zwężenie ul. Sokratesa z dwóch pasów do jednego pasa w każdym  kierunku na odcinku pomiędzy ulicami Petofiego i Kaliszówki oraz zaprojektowanie pasów do lewoskrętów umożliwiających wjazd na teren osiedli po obydwu stronach ul. Sokratesa. 

Jak dotąd niestety Ministerstwo nie wydało zgody na dokonanie tych prac. Zgodnie z przepisami droga tak wysokiej kategorii musi mieć cztery pasy, ale niezrażeni drogowcy starają się w ministerstwie o zgodę na odstępstwo. 

Kiedy w takim razie ul. Sokratesa będzie przebudowana? 

– Projekt wrócił z Biura Polityki Mobilności i Transportu, które złożyło szereg uwag i przede wszystkim wskazano na konieczność uzyskania zgody z Ministerstwa Infrastruktury na odstępstwa od przepisów. W tym momencie uzyskujemy wspomnianą zgodę.– poinformował rzecznik drogowców Jakub Dybalski. 

Zgoda na odstępstwo w tym przypadku jest konieczna, ponieważ zgodnie z przepisami droga tej kategorii powinna mieć po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Drugi problem jest znacznie mniej istotny i dotyczy wyjątkowo dużej szerokości zjazdów na północnym odcinku Sokratesa.

Przebudowa ulicy ma wielu przeciwników, i to właśnie ich nadzieją stał się minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który może odrzucić wniosek drogowców i zatrzymać w ten sposób przebudowę. Dlaczego ZDM w ogóle zapowiedział wprowadzenie zmian niezgodnych z przepisami i zaczął prace nad projektem, skoro może nie dostać odstępstwa? Czy Minister zablokuje przebudowę tak niebezpiecznej ulicy?

Rzeczniczka Ratusza zapowiedziała zwężanie Warszawskich ulic!

BIELANY, UL. SOKRATESA, WYPADEK, ZARZĄD DRÓG MIEJSKICH, DROGOWCY, MINISTERSTWO INFRASTRUKTURY, ZWĘŻENIE SOKRATESA, POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA, MINISTER INFRASTRUKTURY, WARSZAWA

Exit mobile version