Site icon ZycieStolicy.com.pl

W ubiegłym roku ponad 6,5 tys. rzeczy w Biurze Rzeczy Znalezionych

biuro rzeczy znalezionych

W 2021 r. w stołecznym Biurze Rzeczy Znalezionych przyjęto na przechowanie 6600 rzeczy, o 400 więcej niż rok wcześniej – poinformował stołeczny ratusz. Choć większość z nich to dokumenty, do biura trafiały także tablety, laptopy, biżuteria, a nawet rowery.

Na ul. Dzielną 15, gdzie znajduje się stołeczne Biuro Reczy Znalezionych, przyniesiono w ubiegłym roku blisko 4400 dokumentów oraz 2200 przedmiotów

– poinformował we wtorek stołeczny ratusz.

Najczęstsze zguby to m.in. portfele, pieniądze i telefony – w 2021 r. w biurze przechowano 356 tych ostatnich. Oprócz tego trafiło tam 125 zegarków, 45 tabletów, 31 rowerów oraz tyle samo laptopów, a także 16 czytników e-book oraz dziewięć aparatów fotograficznych. Na przechowanie trafiło też 20 sztuk biżuterii znalezionej na terenie miasta.

Przedmioty dostarczają przede wszystkim instytucje – policja, straż miejska, Metro Warszawskie, Lotnisko Chopina czy centra handlowe

– podkreślił ratusz.

Staramy się zidentyfikować ich właścicieli

– zapewniają pracownicy Biura Rzeczy Znalezionych.

Dzwonimy pod numery telefonów, znajdujące się na wizytówkach w teczkach albo dokumentach, albo na ostatnio wybierane numery w telefonach komórkowych lub kontaktujemy się z nimi drogą mailową, oczywiście o ile jest to możliwe i urządzenie nie zostało zablokowane. W przypadku zablokowanych telefonów przekazujemy informację do właściwego operatora

– dodają.

Aby odebrać zagubione przedmioty, należy przedstawić dowód zakupu lub inny dokument poświadczający własność. Kiedy jest to niemożliwe (np. w przypadku obrączki, zegarka czy pierścionka) – konieczne będzie dokładne opisanie zguby, określenie jej cech szczególnych oraz wskazanie okoliczności i potencjalnego miejsca zagubienia.

Rzeczy są przechowywane przez dwa lata od dnia znalezienia. Po tym terminie prawo własności przechodzi na znalazcę, o ile odbierze rzecz w wyznaczonym terminie. W przypadku nieodebrania rzeczy ich właścicielem – na mocy ustawy o rzeczach znalezionych – staje się miasto.

Realizacji zadań komórek organizacyjnych Urzędu m.st. Warszawy oraz jednostek pomocniczych i organizacyjnych m.st. Warszawy posłużyło dotychczas prawie 850 przedmiotów. Wśród nich było 146 tabletów oraz 41 laptopów, które przekazano na potrzeby zbiórki komputerów dla warszawskich uczniów – akcję tę zainicjowała Młodzieżowa Rada Warszawy.

Ogłoszenia na temat zagubionych przedmiotów publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy informacyjnej Biura Rzeczy Znalezionych oraz Elektronicznej Tablicy Ogłoszeń Urzędu m.st. Warszawy. Biuro czynne jest od godz. 8-16 od poniedziałku do piątku.

Warszawskie Biuro Rzeczy Znalezionych zostało powołane do życia 69 lat temu przez Radę Narodową m.st. Warszawy. Obecnie znajduje się w strukturze Biura Administracji i Spraw Obywatelskich Urzędu m.st. Warszawy. Zasady jego funkcjonowania określa ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych oraz regulamin działalności Biura Rzeczy Znalezionych.

PAP/AS

Zgubiłeś coś? Sprawdź jak działa warszawskie Biuro Rzeczy Znalezionych

Exit mobile version