Site icon ZycieStolicy.com.pl

W specjalnym ośrodku Instytutu Kolejnictwa trwają testy nowych pociągów stołecznej SKM

newag skm 2

W ośrodku Instytutu Kolejnictwa w podwrocławskim Żmigrodzie przeprowadzane są testy nowych pociągów stołecznej Szybkiej Kolei Miejskiej. Składy Impuls 2 wyprodukowane przez nowosądecki Newag zaczną wozić pasażerów w przyszłym roku.

Na torze doświadczalnym o długości 7725 metrów testowany jest aktualnie pięciowagonowy skład Impuls 2. W pociągu o długości niemal 92 metrów jest 838 miejsc dla pasażerów w tym 186 siedzących.

Inżynierowie z IK sprawdzają m.in., czy w pociągach działają systemy hamowania, jaki jest nacisk pociągu na tor, sprawdzane są też poziomy hałasu generowanego przez skład.

Nowo kupione przez stołeczną SKM pociągi, to nie jedyne inwestycje w tabor. Alan Beroud, prezes warszawskiej spółki zapewnił w rozmowie z PAP, że modernizowane będą składy, które teraz wożą pasażerów.

Na chwilę obecną będziemy inwestować w cały tabor, który mamy. Z resztą inwestujemy w niego cały czas, ponieważ teraz jego część jest na przeglądach poziomu P4 i za chwilę wejdą też przeglądy na P3 w Impulsach

– powiedział prezes SKM.

Jak dodał, przeglądy te są wymagane przepisami po przejechaniu przez składy odpowiedniej liczby kilometrów, czy też czasu eksploatacji.

Alan Beround poinformował, że podczas remontów wprowadzane będą udogodnienia dla pasażerów.

Zamierzamy w tym roku rozpocząć przetarg na wymianę systemu informacji pasażerskiej. Co również się wiąże z wymianą starych ekranów na nowe, jak również kwestiami związanymi z elektroniką

– powiedział.

Dyrektor stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego zapewniła PAP, że miasto inwestuje nie tylko w kolej.

 

Zakup pociągów dla SKM jest jedną z większych inwestycji w tabor dla warszawskiego Transportu Miejskiego. Czekamy na 21 pociągów dla Szybkiej Kolei Miejskiej. Będąc w Instytucie Kolejnictwa mieliśmy okazję przetestować i zobaczyć, jak jest wyposażony i przygotowany nowy pociąg dla mieszkańców Warszawy

 

– powiedziała Katarzyna Strzegowska.

Dodała, że pierwsze z nowych pociągów będą woziły pasażerów na początku 2022 roku.

Wszystko zależy od procesu produkcyjnego i wszystkich odbiorów technicznych, tak abyśmy mogli bezpiecznie później wypuścić te pociągi na tory dla mieszkańców

– powiedział.

Przypomniała, że cały czas trwają inwestycje w tabor komunikacji miejskiej.

Czekamy na dostawę autobusów dla spółki miejskiej, równolegle produkowane są składy dla Tramwajów Warszawskich, no i pociągi Skody dla Metra Warszawskiego. Cały proces inwestycji w tabor dla Warszawskiego Transportu Publicznego jest całkowicie rozpędzony. Nie ma z tym związanych żadnych ryzyk finansowych

– dodała.

SKM zamówiła 21 pociągów – 15 złożonych z 5 członów i 6 złożonych z 4 członów. Dzięki temu będzie mógł elastycznie zarządzać podażą miejsc w pociągach, np. w godzinach szczytu.

Nowe składy będą klimatyzowane, wyposażone w Wi-Fi, ładowarki USB, a także w „zwykłe gniazdka 230V, system informacji pasażerskiej, automaty biletowe oraz ratujące życie defibrylatory AED. Dla maszynisty zamontowano dodatkowe drzwi w kabinie, dzięki którym prowadzący pociąg może ją bezpiecznie opuścić bez przechodzenia do strefy pasażerskiej. W składach będą też specjalne kabiny dla kierowników pociągów.

Wartość kontraktu realizowanego przez Newag wynosi blisko 668 milionów złotych brutto, z czego blisko 203 miliony pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Umowa z Newagiem obejmuje także przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi pociągów oraz siedmioletnie serwisowanie.

PAP/AS

Pesa wygrała przetarg na dostawę tramwajów dla słowackich Koszyc

Exit mobile version