Site icon ZycieStolicy.com.pl

Umowa na budowę mostu pieszo-rowerowego podpisana

kladka2

We wtorek prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski podpisał umowę na budowę mostu pieszo-rowerowego. Nową warszawską przeprawę zbuduje firma Budimex za ponad 120 mln zł.

W Muzeum Pragi prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski wraz z dyrektorem Zarządu Dróg Miejskich podpisali umowę z firmą Budmiex, która za ponad 120 milionów wybuduje most nad Wisłą dla pieszych i rowerzystów. Inwestycja ma zakończyć się w 2024 roku.

Naszym priorytetem jest zmiana wyglądu centrum Warszawy, tak żeby stało się ono bardziej zrównoważone, żeby mogli z niego korzystać zarówno piesi, rowerzyści jak również ci kierowcy którzy muszą poruszać się po centrum. Chcemy również łączyć centrum miasta z Pragą

– powiedział Rafał Trzaskowski.

Dlatego dzisiaj podpisujemy umowę na budowę nowej przeprawy przez Wisłę dla ruchu pieszo-rowerowego. Mamy nadzieję, że prace będą postępowały szybko i zakończą się do roku 2024

– podkreślił. Jak zaznaczył, będzie to najdłuższa w Polsce i pierwsza tego typu w Warszawie.

Nie jesteśmy przesądni, ale cieszymy się, że będziemy budować 12, a nie 13 most w granicach administracyjnych Warszawy. Mam nadzieję, że ten most będzie wizytówką Warszawy

– powiedział dyrektor ZDM Łukasz Puchalski.

W tym samym tonie wypowiadał się reprezentant wykonawcy dyrektor Dariusz Demianiuk.

To bardzo fajny architektoniczny projekt. Moim zdaniem to będzie taka perełka naszej stolicy

– zaznaczył.

Most połączy lewobrzeżną część miasta na wysokości Bulwarów Wiślanych z Pragą. Pierwszy w Warszawie most przeznaczony tylko dla pieszych i rowerzystów będzie miał 452 metry długości. Nie będzie wyznaczonych osobnych stref dla pieszych i rowerzystów. Most oświetlać będą latarnie zamontowane w balustradach. Zostanie też zamontowany monitoring.

Kształtem przeprawa przypominać będzie błyskawicę. Szerokość konstrukcji będzie zmienna i w najwęższym punkcie wyniesie 6,9 m, a nad nurtem rzeki rozszerzy się do 16,3 m. Piesi spacerem pokonają przeprawę w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą ją w 2 minuty.

Według projektu ukończonego w 2021 roku „most będzie jednopoziomową przeprawą położoną na siedmiu żelbetowych podporach”.

Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa się poszerzy i rozdzieli na dwie rampy przerzucone nad nabrzeżną promenadą na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego

– podano.

Pomiędzy nimi zaplanowano schody z półpiętrem, wbudowane w taras bulwaru

– czytamy w opisie.

Konstrukcja stalowa zostanie pomalowana specjalną farbą, która dobrze znosi dużą wilgotność.

Koszt budowy mostu to ponad 120 milionów złotych. Inwestycja ma zakończyć się w 2024 roku.

PAP/AS

Przetarg na budowę mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę rozstrzygnięty

Exit mobile version