Site icon ZycieStolicy.com.pl

Uchwała Krajobrazowa do kosza!? Urząd sprawdzi czy zakaz reklamy nie narusza zasad równej konkurencji!

rada warszawy

Tzw. uchwała krajobrazowa miała położyć kres reklamom w Warszawie. Rada Warszawy przyjęła ją 16 stycznia br., i wejdzie w życie dopiero w maju br., ale już interesuje się nią UOKiK. Jedną z nielicznych dozwolonych form reklamy na terenie Warszawy będą nośniki na przystankach komunikacji miejskiej. Te obecnie są kontrolowane przez jeden podmiot powiązany kapitałowo z Gazetą Wyborczą. Według UOKiK uchwała może skutkować umocnieniem pozycji konkurencyjnej, prowadząc do powstania monopolu, zarządcy powierzchni reklamowej dostępnej na wiatach przystankowych komunikacji miejskiej.

Uchwała krajobrazowa może wzmocnić pozycję jednej firmy kosztem eliminacji z rynku innych przedsiębiorców, a tym samym prowadzić do ograniczenia dostępu do rynku reklamy zewnętrznej. Wynikiem tego może być wzrost stawek za wynajem powierzchni reklamowej.

twierdzi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Jak udało nam się ustalić do UOKiK napłynęły skargi oraz informacje od sygnalistów, w których zwracano uwagę, że nowe przepisy mogą naruszać prawo konkurencji. Prezes UOKiK postanowił wszcząć w tej sprawie postępowanie wyjaśniające. Urząd nie wyklucza dalszych działań, w tym wszczęcia postępowania antymonopolowego w przypadku potwierdzenia naruszeń ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.

Uchwała Rady Miasta st. Warszawy w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń [tzw. uchwała krajobrazowa – przypis redakcyjny] została przyjęta 16 stycznia 2020 roku. Ma wejść w życie na początku maja, a okres przejściowy w przypadku tablic reklamowych ma wynieść dwa lata.  

Exit mobile version