— Ćwierć miliarda na razie poszło w piach. Horała ma takie same kompetencje jak Sasin. Problem jest taki, że wy możecie stracić co macie, a oni i tak wszystko schrzanią, tak jak do tej pory, jeśli chodzi o te wszystkie ich duże inwestycje — powiedział Donald Tusk w rozmowie z mieszkańcami powiatu mikołowskiego o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego.
— Nie można sobie pozwolić na inwestycję, która opiera się na krzywdzie ludzi — powiedział Donald Tusk do zgromadzonych na proteście przeciwko budowie CPK ludzi. — Ludzie, nawet jeśli bez entuzjazmu, muszą mieć poczucie jakiejś satysfakcji. Nikt nie jest szczęśliwy, kiedy musi zmienić miejsce zamieszkania czy biznesu — ocenił.
— Wiem, że wiele osób mówi, że „tu nie chodzi o pieniądze”, a ojcowiznę czy bezcenny obszar przyrodniczy. Gdybyśmy wszyscy byli przekonani, że ta inwestycja ma sens, to byśmy usiedli i rozmawiali. Problem jest jednak taki, że w ocenie ekspertów ta inwestycja to jakiś pomnik arogancji i ignorancji. Z punktu widzenia komunikacyjnego Polski to nie ma większego sensu — dodał.
— Ćwierć miliarda na razie poszło w piach. Horała ma takie same kompetencje jak Sasin. Problem jest taki, że wy możecie stracić co macie, a oni i tak wszystko schrzanią, jak do tej pory, jeśli chodzi o te wszystkie ich duże inwestycje — mówił Tusk. Marcin Horała to polityk PiS, który pełni funkcję pełnomocnika rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Donald Tusk powoływał się także na opinię, jak twierdzi, ekspertów, którzy wskazywali, że budowa skoncentrowanego węzła komunikacyjnego jest niebezpieczne z punktu widzenia zagrożeń choćby militarnych. — Cały nowoczesny świat odchodzi od takich rozwiązań — przekonywał Tusk.
— Jedną z pierwszych decyzji po przejęciu władzy będzie audyt, by sprawdzić, kto i gdzie nakradł, dlaczego tak upierają się przy tej inwestycji — dodał.,
Centralny Port Komunikacyjny — według rządu — ma być najważniejszą polską inwestycją infrastrukturalną — węzłem przesiadkowym zlokalizowanym między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. CPK zakłada intensywny rozwój sieci połączeń kolejowych oraz drogowych na terenie całego kraju.
Źródło; Onet. media.