Site icon ZycieStolicy.com.pl

Trzaskowski nie ma pieniędzy na edukację, ale wybuduje most dla rowerów za 180 mln!

kladka

Ogłaszam, że w tym miejscu zbudujemy jeden z najdłuższych mostów pieszo-rowerowych świata – zapowiedział w czwartek podczas konferencji przy Bulwarach Wiślanych prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Jak wyjaśnił, most połączy dwa brzegi Wisły i będzie liczył prawie 500 metrów.

Prezydent stolicy podkreślał podczas konferencji, że Warszawa jest symbolem miejsca, które stara się łączyć ze sobą rzeczy pozornie sprzeczne.

Stara się łączyć ludzi, którzy w Warszawie mieszkają od zawsze z tymi, którzy do Warszawy przyjechali. Stara się łączyć ludzi o bardzo różnych poglądach i stara się łączyć dwa brzegi Wisły

– mówił prezydent stolicy.

Przychodzi taki moment, że trzeba te dwa brzegi Wisły ze sobą zszyć. I to dzisiaj robimy

– podkreślił.

Ogłaszam dzisiaj, że dokładnie w tym miejscu zbudujemy jeden z najdłuższych mostów pieszo-rowerowych świata

– zapowiedział Trzaskowski przy Bulwarach Wiślanych.

To będzie most, który będzie liczył prawie 500 metrów

– wyjaśnił. Podkreślił, że most połączy Bulwary Wiślane, które stanowią miejsce wypoczynku tłumnie odwiedzane przez warszawiaków niemal przez cały rok, a praskim brzegiem Wisły, który jest bardziej naturalny i niezagospodarowany.

Poinformował także, że projekt mostu jest już gotowy, a pozwolenia na budowę są prawomocne. Podkreślił, że projekt ten jest częścią szerszego planu czynienia stolicy miastem przyjaznym dla wszystkich jego mieszkańców oraz dobrym miejscem zarówno do mieszkania, jak i do rozrywki i spędzania wolnego czasu.

Myślę, że ten projekt się do tego przyczyni

– powiedział prezydent stolicy.

Ta inwestycja idealnie oddaje wizję Warszawy, w którą wierzę. Miasta, które do tej pory było idealnym miejscem do pracy, a teraz – dzięki zmianom, które już rozpoczęliśmy – stanie się idealnym miejscem do życia

– powiedział Trzaskowski.

Obecna na konferencji przewodnicząca Rady m.st. Warszawy, Ewa Malinowska-Grupińska, która jest jedną z pomysłodawczyń projektu, zaznaczyła, że most jest symboliczny nie tylko dlatego, że połączy dwa brzegi Wisły, ale również dlatego, że zmieni Warszawę tak, by było w niej więcej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów oraz tych osób, które nie używają samochodu.

Wyraziła również nadzieję, że ten most będzie symboliczny w jeszcze jeden sposób.

Jesteśmy w okresie pandemii, ale już widzimy nadzieję, że powoli będziemy z tej pandemii wychodzić

– mówiła.

Wszyscy jesteśmy bardzo spragnieni tego, by się spotykać, rozmawiać, być razem, a bycie wspólnie na świeżym powietrzu jest najbezpieczniejsze. W związku z tym wydaje mi się, że ten most jest takim symbolicznym mostem wychodzenia Warszawy z pandemii

– powiedziała.

Trzaskowski, dopytywany o szczegóły inwestycji, wyjaśnił, że była ona planowana od wielu miesięcy i, mimo iż sytuacja budżetowa stolicy jest trudna, miasto robiło wszystko, by wygospodarować na nią pieniądze.

W kosztorysie mamy 180 mln, natomiast mamy nadzieję, że ta realizacja będzie tańsza

– powiedział prezydent.

Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich Łukasz Puchalski, wyjaśnił, że jeśli na najbliższej sesji zostaną przyznane środki na realizację tego projektu, to w ciągu miesiąca lub dwóch zostanie ogłoszony przetarg.

W pozytywnym scenariuszu zakładamy, że jeszcze w tym roku rozpoczniemy prace

– dodał. Poinformował także, że realny jest termin zakończenia budowy na przełomie 2023 i 2024 roku.

Nowy most będzie liczył pół kilometra długości. Szerokość konstrukcji wygiętej na kształt błyskawicy jest zmienna – w najwęższym punkcie ma 6,9 m, nad nurtem rzeki rozszerza się do 16,3 m. Ma to być najdłuższa na świecie przeprawa tylko dla pieszych i rowerzystów. Powstanie na wysokości ul. Karowej na lewym brzegu i ul. Okrzei na prawym brzegu.

 

Jak podkreślają sami warszawiacy, miasto ma kilka miliardów deficytu, pieniędzy nie starcza chociażby na edukację a prezydent Warszawy – Rafał Trzaskowski – wyrzuca pieniądze na najdłuższa w Europie kładę rowerową…

PAP/AS

Miało być 8 wind dla niepełnosprawnych, będzie 6 fotoradarów!

Exit mobile version