Dzisiaj Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego prowadzi kontrole na stacji Ulrychów i stacji Bemowo oraz tunelu pomiędzy stacją Ulrychów i Bemowo. Jeśli zakończą się pozytywnie, będzie można otworzyć odcinek II linii metra na Bemowie.
Jak zaznaczył, zadaniem wojewódzkiego nadzoru budowlanego jest sprawdzenie, czy stacje są wybudowane zgodnie z przepisami i projektem.
Procedura obejmuje analizę dokumentacji oraz przeprowadzenie kontroli w terenie. Dokumentacja odbiorowa każdego z wniosków to kilkanaście tomów projektów, map, zaświadczeń, oświadczeń, protokołów badań i sprawdzeń i wielu innych dokumentów. Dokumenty te powinny być przygotowane i podpisane przez uczestników procesu inwestycyjnego, tj. projektantów, kierowników robót, kierowników budowy, inspektorów nadzoru inwestorskiego, którzy stwierdzają i potwierdzają wykonanie inwestycji zgodnie z warunkami udzielonego pozwolenia na budowę
– dodał.
Podczas kontroli inspektorzy sprawdzają stacje, tunele, windy, klatki i inne obiekty towarzyszące, aby potwierdzić zgodność stanu faktycznego z dokumentacją przedstawioną przez inwestora oraz projektem zatwierdzonym decyzją pozwolenia na budowę.
Priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów
– podkreślono.
W poniedziałek ratusz zaprosił media na konferencję dotyczącą otwarciu nowego odcinka drugiej linii metra, obejmującego stacje Ulrychów i Bemowo, która odbędzie się w czwartek 30 czerwca. Mają w niej wziąć udział prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski i unijna komisarz ds. spójności i reform Elisa Ferreira.
Stacje Bemowo i Ulrychów są już gotowe.
Składy kursują już po nowych odcinkach. Zatrzymują się na nowych stacjach Ulrychów i Bemowo. Oczywiście bez pasażerów, którzy wysiadają na stacji Księcia Janusza
– powiedziała tydzień temu rzeczniczka Metra Warszawskiego Anna Bartoń.
Pociągi kursują zgodnie z rozkładem
– dodała.
Puste składy jadą na Bemowo, gdzie zawracają na torach odstawczych i wracają po pasażerów na stację Księcia Janusza.
Działamy już z pełną obsadą na stacjach, tak, żeby dyżurni mogli zapoznać się z jej rozkładem. Natomiast maszyniści „uczą” się nowego odcinka
– powiedziała Bartoń.
Na styku Woli i Bemowa powstał najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z nieco ponad dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji: Ulrychów – położonej w ciągu ul. Górczewskiej i Bemowo zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich przy dzielnicowym ratuszu. Za stacją Bemowo znajdują tory odstawcze dla pociągów metra.
PAP/AS