Możemy rozpoczynać budowę tramwaju na Kasprzaka. Mamy większość pozwoleń i zgód żeby zająć się pracami budowlanymi. Trwa wybór firmy, które zrealizują inwestycję. Jej koszt to 240 mln zł – poinformował w poniedziałek rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.
Ponad 90 procent powierzchni zaplanowanej inwestycji jest już objęte pozwoleniem na budowę. Projekt budowlany jest gotowy.
Możemy pracować na ul. Kasprzaka, na Wolskiej, na Elekcyjnej i na Skierniewickiej
– podkreślił Dutkiewicz.
Wyjaśnił, że Tramwaje Warszawskie otrzymały komplet dokumentów, które wydają miejscy urzędnicy.
Prowadzimy jeszcze prace przygotowawcze na terenach, które obejmują kilka procent powierzchni inwestycji – w tym przypadku decyzje będzie wydawał wojewoda mazowiecki i dzielnica Wola
– dodał.
Do przetargu na budowę linii zgłosiło się siedem firm. Sześć z nich złożyło oferty zbliżone do zaplanowanego budżetu na inwestycję, który wynosi nieco ponad 240 mln złotych brutto.
Prace w terenie ruszą po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą.
Na liczącym 2,3 km odcinku między Wolską a Skierniewicką tramwajarze zbudują nowe tory. Istniejące – o długości ok. 1,2 km – na Wolskiej i Kasprzaka zostaną zmodernizowane.
Pasażerowie skorzystają też z sześciu nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Trasa tramwajowa będzie biegła wzdłuż szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach.
Tory na Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, będą obsadzone zielenią. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż tramwajem nie będzie dłuższa niż 15 minut.
Budowa nowej trasy tramwajowej zgodnie z planem ma się zakończyć w 2023 roku. Wykonawca, po podpisaniu umowy, na realizację zadania będzie miał 20 miesięcy. Nie będą do tego czasu wliczane 3-miesięczne okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Ale jeśli pogoda pozwoli, będzie mógł pracować także w tym okresie.
Do 2023 roku powstanie też połączenie tramwajowe do Wilanowa, na Stegny i Sielce. A już w połowie tego roku po nowych torach dojadą tramwaje na Winnicę na Białołęce.
Oprócz tego, Tramwaje Warszawskie zbudują też najnowocześniejszą, inteligentną zajezdnię w Polsce i przygotowują kolejne projekty, które pozwolą zbudować kilkanaście kilometrów kolejnych tras tramwajowych.
PAP/AS
Remont torowiska na pl. Grunwaldzkim na Żoliborzu. Zmiany w organizacji ruchu