W ostatnim tygodniu lutego ruszają darmowe zajęcia dla śródmiejskich uczniów. „Śródlekcje” uporządkują i uzupełnią wiedzę, a także przygotują do egzaminu ósmoklasisty – poinformował ratusz dzielnicy Śródmieście.
Burmistrz Śródmieścia Aleksander Ferens powiedział we wtorek, że „Śródlekcje” są odpowiedzią na „coraz częściej zauważane trudności w radzeniu sobie z nauką”.
Sukcesy odnoszone rokrocznie przez uczniów śródmiejskich szkół, sprawiają, że nasze placówki zajmują czołowe miejsca w kolejnych edukacyjnych rankingach. Zrobimy wszystko, by to się nie zmieniło. Zaczynamy od matematyki. Pokażemy, że może ona być fajna i przystępna. Kolejne odsłony „Śródlekcji” już wkrótce
– podkreślił burmistrz Śródmieścia Aleksander Ferens.
Projekt został specjalnie przygotowany dla dzielnicy Śródmieście i jest ofertą skierowaną do uczniów klas 8. szkół podstawowych. Otrzymają oni możliwość skorzystania z darmowych lekcji matematyki, przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty. Projekt składa się z dwunastu jednogodzinnych lekcji, odbywających się raz w tygodniu, począwszy od ostatniego tygodnia lutego. Zajęcia będą prowadzone online. Uczniowie otrzymają dostęp do lekcji oraz wszystkich omawianych na nich ćwiczeń poprzez specjalnie utworzoną stronę internetową. Linki zostaną przekazane przez dyrektorów szkół podstawowych.
Choć we wszystkich 13 śródmiejskich podstawówkach uczy się ponad 900 uczniów klas ósmych, to zapewniam, że dla nikogo miejsca nie zabraknie. Co istotne, lekcje będą całkowicie bezpłatne. Będą mogły w nich więc uczestniczyć dzieci z każdej śródmiejskiej rodziny, niezależnie od zamożności
– zapewnił zastępca burmistrza Śródmieścia Paweł Martofel.
Pan Pi-stacja, czyli Krzysztof Chojecki, koordynator projektu „Śródlekcje”, nauczyciel matematyki oraz youtuber powiedział, że „relacja z matematyką może być trudna”.
Sam tego doświadczyłem. W szkole zbierałem z tego przedmiotu nie najlepsze oceny. Nauczyłem się ją jednak lubić i chcę się tym dzielić z innymi. Mam już na swoim koncie sporo sukcesów edukacyjnych, prowadziłem w pełni interaktywne lekcje dla nawet 5 tys. uczniów jednocześnie. Moim sekretem jest po prostu ludzkie podejście do uczniów. Odczarowuję matematykę, wspieram się nowoczesnymi narzędziami, ale też odwołuję do zainteresowań. Dzięki moim zajęciom uczniowie przestaną bać się matematyki, co przełoży się zarówno na lepsze wyniki egzaminów, jak też późniejszą naukę
– dodał nauczyciel.
PAP/AS