Druga edycja Circular Week w Polsce rozpoczeła się 7 października w poniedziałek. IKEA jako jeden z partnerów strategicznych wydarzenia, przygotowała dla swoich warszawskich klientów ofertę specjalną, która promuje dawanie szansy na dłuższe życie przedmiotom. W dniach 7-12 października, przy zakupie nowej sofy lub fotela wraz z dostawą, IKEA odbierze od klienta starą sofę lub fotel, za 1 zł. Usługa dostępna, będzie w sklepach IKEA w Warszawie.

Świat gwałtownie się zmienia: skutki zmian klimatu są coraz bardziej dotkliwe, a zasoby planety nieustannie się kurczą. W swojej strategii zrównoważonego rozwoju „People & Planet Positive” IKEA, adresując te globalne wyzwania, zobowiązała się do przekształcania swojej działalności tak, by w 2030 roku stać się biznesem w pełni opartym o zasady gospodarki o obiegu zamkniętym (circular economy).

– Przejście na model gospodarki, w którym ogranicza się zużycie zasobów i wykorzystuje w maksymalny sposób to, co już zostało wyprodukowane, nie dopuszczając do tego, by cokolwiek stało się odpadem to spore i trudne wyzwanie. Wymaga ono zmian systemowych i zaangażowania nas wszystkich. Począwszy od rządów i firmy, po organizacje samorządowe. Jeszcze dużo pracy przed nami, a udział w wydarzeniach takich jak Circular Week jest dla nas świetną okazją do podzielenia się naszym doświadczeniem w tym zakresie i do zaczerpnięcia wiedzy od innych – mówi Agata Czachórska, liderka projektu Circular IKEA w Polsce.

Celem Circular Week 2019 jest wspieranie rozwoju cyrkularnych modeli biznesowych, nawiązywanie współpracy między rożnymi podmiotami oraz promowanie zrównoważonych postaw i zachowań konsumentów.

– W IKEA zdajemy sobie sprawę, że każdy mały krok i każda zaangażowana osoba ma znaczenie. Dlatego przekształcając nasz biznes w cyrkularny, staramy się nie tylko inspirować naszych klientów do zrównoważonego życia w domu z poszanowaniem zasobów naszej planety, ale również im to umożliwiać i ułatwiać. Dlatego rozwijamy nasze produkty w oparciu o cyrkularne wzornictwo i testujemy  nowe rozwiązania i usługi, które pomagają zamykać obieg produktów i materiałów. Przykładem może być tu usługa odbioru sof i foteli, którą testujemy obecnie w Warszawie  – dodaje Agata Czachórska.

Usługa dostawy i odbioru sof i foteli

Z przeprowadzonych przez IKEA badań wynika, że ludzie odczuwają coraz większy dyskomfort wyrzucając rzeczy i chcą ograniczać marnotrawstwo. Jednocześnie często nie wiedzą, jak pozbyć się mebli w sposób przyjazny środowisku. Szwedzka firma postanowiła wyjść naprzeciw tym potrzebom, tworząc nową usługę, dzięki której klienci w wygodny sposób mogą przekazać niepotrzebne im już meble. Współpraca IKEA z Fundacją Habitat for Humanity Poland, umożliwia klientom w Warszawie proste przekazanie sof i foteli na cel charytatywny. Niechciane bądź niepotrzebne już tego typu meble zyskują w ten sposób szansę na dłuższe życie, a osoby, które wspiera fundacja zyskują potrzebne im meble.

Obecnie usługa odbioru sof i foteli jest dostępna w trzech sklepach IKEA w Warszawie. Jest to pierwsza tego typu usługa oferowana w Polsce, która przyczynia się do ograniczania odpadów i tworzenia obiegu zamkniętego dla sof i foteli.

Z okazji Circular Week 2019 szwedzka marka, chcąc mocniej wypromować cyrkularne inicjatywy, wprowadza na ten tydzień specjalną ofertę na odbiór używanych sof i foteli: każdy klubowicz IKEA Family (programu lojalnościowego IKEA) może zakupić usługę za 1 zł. Cena regularna tej usługi to 60 zł w przypadku fotela i 135 zł w przypadku sofy.

W pełni cyrkularni

W ramach przekształcania swojej działalności w 100 proc. cyrkularną IKEA podejmuje szereg działań. Projektuje nowe produkty w oparciu o zasady cyrkularnego wzornictwa, z wykorzystaniem materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu. Już od 1 stycznia 2020 r. IKEA zaprzestanie również sprzedaży plastikowych jednorazowych produktów wyposażenia domu, testuje i rozwija zupełnie nowe rozwiązania inspirowane modelami subskrypcji, które mają umożliwić klientom korzystanie z mebli IKEA bez konieczności ich zakupu i posiadania. Polska jest jednym z czterech pierwszych rynków (obok Holandii, Szwajcarii i Szwecji), gdzie przeprowadzone zostały badania rynku w tym zakresie i testowane są prototypowe modele tej usługi.

IKEA dąży do realizacji celu dotyczącego obiegu zamkniętego również poprzez poszukiwanie i wprowadzanie innych działań mających na celu maksymalizację wykorzystania produktów wyposażenia domu, takich jak: odnawianie, zmiana przeznaczenia, ponowne wykorzystanie komponentów i recykling materiałowy.

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.

źródło: liderzyinnowacyjnosci.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Autor: Redakcja