Z ustaleń portalu wPolityce.pl, wynika, że rząd chce wprowadzić nałożyć podatek na właścicieli mediów i koncerny technologiczne. Beneficjentem nowej opłaty zostałby NFZ i Fundusz Wsparcia Kultury. W ten sposób chce wspomóc państwowe instytucje w walce z epidemią koronawirusa.
Ma pojawić się nowa składka solidarnościowa, które obejmie wszystkich nadawców i wydawców, a także takie firmy jak Google, Facebook, Allegro. Podatek dotyczyłby również mediów publicznych, przede wszystkim Telewizji Polskiej i Polskiego Radia.
Dzięki temu rząd chce wesprzeć państwowe instytucje w walce z pandemią COVID-19. Nowy podatek nakładany na właścicieli mediów i firmy technologiczne ma pomóc przede wszystkim Narodowemu Funduszowi Zdrowia i instytucjom kultury. Dzięki niemu wsparcie miałaby otrzymać m.in. radiofonia i kinematografia. Projekt ma już wkrótce trafić do Rządowego Centrum Legislacji, dzięki czemu już w marcu mógłby się nim zająć Sejm.
Opłaty miałyby być wyliczane na podstawie dochodów z reklam. Kwoty byłyby jednak zróżnicowane. Małe media tradycyjne byłyby zwolnione z podatku, a niższy podatek płaciłyby wydawcy prasowi. W przypadku reklamy internetowej, opłata byłaby jednolita.
KORONAWIRUS, COVID, PODATKI, NOWY PODATEK, RZĄD, OSZCZEDNOŚCI, FUNDUSZ WSPARCIA KULTURY, NFZ, MEDIA PUBLICZNE