Ruszyła budowa największej w Warszawie stacji szybkiego ładowania autobusów elektrycznych. Stacja powstanie na pętli Wilanów, stanie tam sześć ładowarek pojazdów obsługujących linie 116, 180 i E-2 o łącznej mocy prawie 2,5 megawata.
Inwestycja w Wilanowie sprawi, że autobusy linii 116 i 180 będą pierwszymi w stolicy, które będą mogły swoje baterie uzupełnić na obydwu krańcach trasy. To nie będzie jedyny taki punkt – kolejna ładowarka powstaje przy ulicy Konwiktorskiej i przy ulicy Browarnej. Prace powinny się zakończyć po wakacjach.
Miejskie Zakłady Autobusowe eksploatują 160 autobusów elektrycznych. Mogą one korzystać z sieci ulicznych stacji szybkiego ładowania na pętlach Spartańska, Konwiktorska, Szczęśliwice, Esperanto, Chomiczówka i Nowodwory.
Elektrobusy mają też ładowarki pantografowe szybkiego ładowania w zajezdniach przy Woronicza, Ostrobramskiej, Stalowej i Włościańskiej. Nocnemu uzupełnianiu energii służy 160 wtyczkowych ładowarek wolnego ładowania.
Warszawski Transport Publiczny stawia na ekologię – po stolicy jeździ coraz więcej autobusów nisko i zero emisyjnych. Miasto ma już kilka linii całkowicie zelektryfikowanych.
Przedtem autobusy musiały jechać „po prąd” do zajezdni. Ładowarki na pętlach usprawnią więc komunikację. Rozkłady jazdy uwzględniają postoje na podładowanie. Pojazdy nie mają już pustych przebiegów na trasach.
Elektryki są ciche i nie emitują spalin. Dzięki temu, że sukcesywnie zastępują one warszawski spalinowy tabor autobusowy, podnosi się nieustająco jakość powietrza w mieście.
Elektryzujące wieści ❗ Rozpoczęliśmy budowę największej w mieście stacji szybkiego ładowania autobusów elektrycznych @MZA_Warszawa. ⚡🚌 Turbodoładowanie odczują ekopojazdy linii 116, 180 i E-2 w Wilanowie. 💚 https://t.co/FituFQUnEs pic.twitter.com/7VeXw2a02C
— Warszawa (@warszawa) June 23, 2021
zdjęcie: UM
WARSZAWA, WILANÓW, ŁADOWARKA AUTOBUSÓW ELEKTRYCZNYCH, AUTOBUSY ELEKTRYCZNE, PĘTLA WILANÓW