923 610 złotych – dokładnie tyle samorządy i instytucje publiczne już przekazały, albo niektóre zaraz to zrobią, organizatorom Campus Polska Przyszłości w 2024 roku – informuje https://wiadomosci.wp.pl/pieniadze-dla-campusu-polska-2024-mamy-pelna-liste-wplat-7070257814621120a
Inicjatorem wydarzenia, które odbywa się od roku 2021, jest prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, a organizuje je Fundacja Campus Polska. Impreza, według organizatorów, jest przeznaczona „dla młodych, aktywnych osób, które chcą mieć wpływ na to, w jakim kierunku będzie rozwijała się Polska w następnych latach i pokoleniach”.
Tegoroczna, czwarta już edycja, odbywała się w Olsztynie. Kilka tysięcy osób przyjechało posłuchać campusowych debat z udziałem polityków tylko jednej strony barykady. Gwiazdą jest oczywiście Rafał Trzaskowski – prezydent Warszawy (KO), który jest powszechnie uznawany za kandydata KO w wyborach na prezydenta RP w roku 2025.
A zatem kto finansuje Campus nie jest takie obojętne.
My, jako Campus, nie dotknęliśmy ani złotówki z publicznych pieniędzy. Byli sponsorzy, byli wspierający, były samorządy. Wszystko jest jawne.
– stwierdziła minister edukacji Barbara Nowacka.
A pieniądze samorządów nie pochodzą przypadkiem z naszych podatków? Jakoś przeznaczenie pieniędzy na polityczną imprezę, samorządy próbują uzasadnić – jako zamawianie pewnej usługi (nota bene czy nie zarzucano PISowi wykorzystywanie publicznych pieniędzy na cele polityczne pod takim lub innym celem społecznym?).
Jak wyjaśnił zarząd woj. warmińsko-mazurskiego zastrzega, że wydarzenia nie finansowało, a przedmiotem umowy pomiędzy organizatorem a województwem była „usługa promocyjna na rzecz województwa warmińsko-mazurskiego”.
Wśród zadań usługodawcy było m.in. umieszczenie nazwy miasta na stronie internetowej, w tle głównej sceny, na bluzach, koszulkach, zapewnienie wejścia na żywo z Olsztyna w ogólnopolskiej telewizji – wymienia Patryk Pulikowski, rzecznik prasowy prezydenta miasta.
To możliwość udziału w wydarzeniu, w ramach której organizator zapewniał m.in. przestrzeń wystawienniczą ze sposobnością prezentacji regionu, postawienia dwóch rollupów w eksponowanym miejscu, emisję spotu promocyjnego na ekranach stanowiących scenografię Campus Areny, udział przedstawiciela JST w wydarzeniu specjalnym, w panelu dyskusyjnym – opisuje Violetta Ruszczewska, rzeczniczka marszałka województwa opolskiego
W ramach umowy logo „Sosnowiec łączy” pojawiło m.in. się na wybranych nośnikach reklamowych i materiałach promocyjnych oraz na wybranych nośnikach informacyjnych na terenie wydarzenia – mówi Rafał Łysy, rzecznik Urzędu Miasta w Sosnowcu.
Celem uczestnictwa w Campus Polska Przyszłości było pokazanie potencjału Krakowa jako atrakcyjnego ośrodka akademickiego, miasta start-upów oraz przybliżenie uczestnikom Campusu oferty edukacyjnej i kulturalnej, a także wskazanie, że to dobre miejsce do życia – wyjaśnia Kamil Popiela z biura prasowego krakowskiego magistratu.
No cóż, biorą ludzi za idiotów, to było finansowanie wydarzenia politycznego, a cała ta reklama jedynie pozór, pic na wodę.
Oto pełna lista wpłat – w kolejności od najmniejszej do największej:
1. Lublin – 5 tys. zł
2. Płock – 8610 zł
3. Bydgoszcz – 10 tys. zł
4. Województwo lubuskie – 15 tys. zł
5. Województwo podlaskie – 15 tys. zł
6. Toruń – 15 tys. zł
7. Wrocław – 15 tys. zł
8. Gdańsk – 15 tys. zł
9. Katowice – 15 tys. zł
10. Sosnowiec – 15 tys. zł
11. Rzeszów – 15 tys. zł
12. Radom – 15 tys. zł
13. Łódź – 15 tys. zł
14. Opole – 15 tys. zł
15. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia – 15 tys. zł
16. Lubuskie Trójmiasto – 15 tys. zł
17. Bielsko-Biała – 20 tys. zł
18. Województwo zachodniopomorskie – 20 tys. zł
19. Śląska Organizacja Turystyczna – 20 tys. zł
20. Kraków – 25 tys. zł
21. Województwo mazowieckie – 30 tys. zł
22. Województwo śląskie – 30 tys. zł
23. Wielkopolska Organizacja Turystyczna – 30 tys. zł
24. Województwo kujawsko-pomorskie – 40 tys. zł
25. Województwo opolskie – 45 tys. zł
26. Województwo pomorskie – 45 tys. zł
27. Olsztyn – 100 tys. zł
28. Województwo warmińsko-mazurskie – 300 tys. zł
pu