Site icon ZycieStolicy.com.pl

Propozycje zmian w komunikacji na Targówku

autobus zs

Prawdopodobnie w sierpniu otwarte zostaną nowe stacje drugiej linii metra na Targówku. W związku z tym Zarząd Transportu Miejskiego przygotował propozycje zmian w naziemnej komunikacji miejskiej. Zaprosił też warszawiaków do konsultacji społecznych.

Metro na Bródnie zapewni sprawniejszą komunikację Targówka z Pragą, Śródmieściem, Wolą i Bemowem. Jak zaznaczył ZTM, większość dotychczasowych linii autobusowych zostanie, pojawiają się dwie nowe, a wschodnia Białołęka zyska dojazd do metra co kilka minut.

Trasa linii autobusowej 500 nie zmieni się, 169 wróci na trasę sprzed budowy metra. Autobusy linii 112 także będą jeździły na Targówku bez zmian, natomiast na Bemowie trasa zostałaby skrócona do Nowego Bemowa.

Niewielkie zmiany tras, w porównaniu z dziś obowiązującymi, chcemy wprowadzić dla autobusów linii 145, 156 – tak, aby jak najlepiej dowoziły do stacji metra Kondratowicza. Dodatkowo 156 skierujemy do osiedla Zacisze Wilno

– przekazał ZTM.

Do stacji metra dojeżdżałyby także autobusy linii 104, 199, 176, 240, 245, 256. Przestałyby jeździć autobusy linii 160, 412, E-9, bo – jak tłumaczy ZTM – ich relacje zastąpią autobusy innych linii oraz metro.

Podobnie stanie się z dwiema liniami tramwajowymi.

Relację Bródno–Dw. Wileński–Targowa–Centrum zapewni metro M2, tak więc tramwaje linii 25 mogłyby przestać kursować a uruchomionej na czas budowy metra linii 41 jako 17 pojechałyby od al. Jana Pawła II na Tarchomin Kościelny. Pozostanie +czwórka+, czyli bezpośrednie połączenie tramwajowe Bródna z Dworcem Wileńskim i centrum

– wskazał ZTM.

Propozycje ZTM:

Skrócenie trasy linii 104 do najbliższej stacji metra wraz ze zwiększeniem częstotliwości kursowania do 15 minut w szczycie. Ma to usprawnić komunikację z rejonu ulic Białołęckiej i Echa Leśne do metra.

Autobusy linii 112 kursowałyby częściej (w godzinach szczytu co 10 minut) na trasie z Marek do Nowego Bemowa i zapewniały sprawne połączenie ze stacją metra osiedli zlokalizowanych w rejonie Trasy Toruńskiej.

Skrócenie trasy linii 118 do Powiśla, wycofanie z trasy S8 i Wisłostrady, gdzie autobusy miały trudności z przejazdem. Na Powiśle z Bródna dojadą pociągi metra M2.

Korekta trasy linii 120 – autobusy dojechałyby do metra ulicami Malborską i Kondratowicza, z większą niż dziś częstotliwością, co 15 minut. Na ulicy Głębockiej, razem z linią 256, autobusy podjeżdżałyby na przystanek co 7,5 minuty. Utrzymane zostanie tym samym bezpośrednie połączenie wschodniej Białołęki i Targówka Mieszkaniowego z Dworcem Wschodnim.

Linia 126 przejęłaby na Tarchominie część trasy linii 314. Zapewniłaby też całotygodniowe połączenie zachodniej Białołęki ze strefą przemysłową na Żeraniu Wschodnim oraz z centrum handlowym na Annopolu. Razem ze 145 i 156 umożliwiłaby dojazd do stacji metra Kondratowicza z ulicy Bartniczej, Wyszogrodzkiej i południowej części Chodeckiej.

Linia 132 zostałaby połączona z linią E-9 w jedną całotygodniową linię o numerze 132 i skierowana ulicą Głębocką, zgodnie z uzgodnionym wcześniej projektem rozbudowy sieci komunikacji publicznej na Białołęce. Trasa połączyłaby wschodnią Białołękę z linią metra M1 oraz Żoliborzem i Bielanami.

Autobusy linii 134 skierowane byłyby do linii metra M2 zamiast do odległej od Białołęki linii M1. Pasażerów zabrałyby co 15 minut w szczycie, co 20 poza nim i co 30 w święta. Wraz z kursami skróconymi zapewniłaby dojazd z osiedla Zielona Dolina i południowej części ulicy Ostródzkiej do stacji metra Bródno nawet co 7,5 minuty.

Obecna trasa 145 byłaby w większość stałą trasą tej linii. Autobusy 145 zapewnią dojazd do stacji Kondratowicza z ulicy Bartniczej, Wyszogrodzkiej i południowej części Chodeckiej.

ZTM proponuje obecną trasę linii 156 na Bródnie w większości przyjąć jako stałą. Linia ta wspomagałaby w dowozie do metra z ulic Bartniczej, Wyszogrodzkiej i południowej części Chodeckiej autobusy linii 126 i 145. Zmieniłaby się też jedna z pętli – za 256 autobusy 156 pojechałyby na osiedle PKP Zacisze Wilno.

Autobusy linii 176 pojechałyby do najbliższej stacji metra Bródno, gdzie bezpośrednio dowiozłyby pasażerów z Choszczówki, Płud i Marcelina.

Autobusy linii 199 zapewniłyby dowóz do stacji metra Kondratowicza i dalej do pętli Bródno-Podgrodzie. Dzięki temu mieszkańcy Ząbek zyskaliby możliwość przesiadki z metra do wszystkich linii obsługujących to miasto, tj. 145 199 i 245.

Linia 204 zostałaby skierowana do stacji metra Bródno. Dowiozłaby do metra Bródno pasażerów z ulicy Białołęckiej, na odcinku: Ostródzka – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Grodzisk zastąpią linię 132 zachowując połączenie poprzeczne rejonu ulicy Ostródzkiej z Grodziskiem i Lewandowem. Do obsługi tej linii skierowane zostałyby dłuższe autobusy, zwiększona będzie też częstotliwość kursowania.

Nowa całotygodniowa linia 233 zastąpiłaby linię 333 na wydłużonej trasie. Zapewni połączenie Kępy Tarchomińskiej i Bukowa z tramwajami i szkołami na Nowodworach oraz z obszarem Tarchomina, poprawi dojazd z ulicy Mehoffera do tramwaju na Światowida a na Nowodworach przejmie część dawnej trasy linii 126.

Linia 240 zostałyby skrócona do najbliższej stacji metra w Warszawie – Kondratowicza. Jak zaznaczył ZTM, zmiany poprawią punktualność i komunikację obszaru strefy przemysłowej oraz osiedli przy ulicy Słonecznej w Markach oraz zapewni dowóz z obszaru Lewandowa do metra.

Linia 245 tak jak w przypadku linii 199 zostałaby skierowana do stacji metra Kondratowicza i dalej do pętli Bródno-Podgrodzie.

Linia 256 zostałaby skrócona do najbliższej stacji linii metra M2, czyli stacji Kondratowicza, Zwiększona zostanie częstotliwości jej kursowania w godzinach szczytu oraz przywrócenie jej funkcjonowania w weekendy. Na ulicy Głębockiej rozkład zostałby skoordynowany z linią 120 i autobusy zawoziłyby pasażerów do stacji Kondratowicza co 7,5 minuty w godzinach szczytu.

Po otwarciu ulicy Władysława Łokietka autobusy linii 262 pojechałyby trasą ustaloną w trakcie konsultacji związanych z otwarciem stacji Trocka. Termin wprowadzenia zmian uzależniony jest od wybudowania przez urząd dzielnicy Targówek przystanków na ulicach Krośniewickiej, Kościeliskiej i Władysława Łokietka.

Linia 314 utrzymałaby połączenie północnej części ulicy Ostródzkiej ze szkołami na Ostródzkiej i Hemara, ulic Białołęckiej i Daniszewskiej z tramwajami na Żeraniu Wschodnim i wschodniej Białołęki ze strefą przemysłową w obszarze Żerania Wschodniego. Jednocześnie zachodnia część trasy do Tarchomina zostałaby przejęta przez linię 126.

Nowa linia 356 zapewniłaby połączenie Targówka Mieszkaniowego ze szkołami przy ulicy Mieszka I w dni nauki szkolnej oraz przejęła połączenie z obszaru Targówka Przemysłowego do dworca Wschodniego po skierowanej do osiedla Wilno linii 156.

Linia 527 byłaby główną linią dowozowa do najbliższej stacji metra Kondratowicza z osiedla Derby. Linie 160 i 527 zostałyby połączone w jedną linię 527, która będzie funkcjonowała jako metrobus, czyli autobusowe przedłużenie metra, na wschodnią Białołękę, z częstotliwością zbliżoną do linii M2. Na przystanki podjeżdżałyby co 4 minuty w szczycie oraz co 10 minut w pozostałych porach.

We wtorek rozpoczęły się pierwsze konsultacje on line dla Bemowa i Ursusa. W czwartek przedstawione zostały propozycje zmian dla Targówka i Białołęki. Na kanale ZTM w portalu YouTube jest dostępny zapis spotkań.

Zaplanowane zostały także dyżury online w niedziele o godz. 11. W czasie takiego spotkania zaprezentowane zostaną proponowane korekty oraz będzie czas na dyskusję. Aby wziąć w niej udział trzeba wysłać maila na adres konsultacje@ztm.waw.pl i podać datę spotkania, link aktywacyjny zostanie przesłany w mailu zwrotnym. Konsultacje na temat propozycji zmian w lewobrzeżnej Warszawie odbędą się 10 kwietnia o godz. 11, a na temat propozycji zmian w prawobrzeżnej Warszawie – 24 kwietnia również o godz. 11. „Podczas spotkań online będzie możliwość zabrania głosu w dyskusji z fonią i wizją lub jedynie przysłuchiwać się rozmowie” – zaznaczył ratusz.

Spotkania odbędą się również w formie otwartej w dzielnicach: Targówek, Białołęka, Bemowo, Ursus.

Dla lewobrzeżnej Warszawy: 6 kwietnia, Szkoła Podstawowa nr 82, ulica Górczewska 201, w godz. 17-20; 13 kwietnia, Ośrodek Kultury Arsus, ulica Traktorzystów 14, w godz. 17-20. Dla prawobrzeżnej Warszawy: 5 kwietnia, Szkoła Podstawowa nr 398, ulica Rembrandta 8, w godz. 17-20; 11 kwietnia, Szkoła Podstawowa nr 368, ulica Ostródzka 175, w godz. 18-20.30; 26 kwietnia, Szkoła Podstawowa nr 356, ulica Głębocka 66, w godz. 18-20.30.

„Swoje wnioski – do 7 maja – można będzie zgłaszać także drogą elektroniczną na adres konsultacje@ztm.waw.pl” – poinformował ratusz.

W czerwcu ZTM przedstawi wypracowane z mieszkańcami propozycje zmian w komunikacji miejskiej, które będzie wdrażał po uruchomieniu nowych odcinków metra.

PAP/AS

Zmiany w komunikacji miejskiej po feriach

Exit mobile version