Site icon ZycieStolicy.com.pl

Postępy na budowie POW. Prace powinny zakończyć się w czerwcu

pow 1

Nie ma opóźnień na budowie ursynowskiego odcinka POW. Obecnie w tunelu i jego sąsiedztwie prowadzone są prace wykończeniowe – jak zapewnia GDDKiA – powinny zakończyć się w czerwcu.

Prace na budowie ursynowskiego odcinka zmierzają ku końcowi.

Szacujemy, że wszystkie roboty zakończą się jeszcze w czerwcu

– powiedziała  rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska.

Nie wiadomo jednak dokładnie kiedy kierowcy pojadą nowym tunelem pod Ursynowem. Po zakończeniu robót przeprowadzone zostaną niezbędne testy i odbiory. Dopiero po ich pozytywnym zakończeniu, Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego wyda decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Nie wiadomo jednak dokładnie kiedy to nastąpi.

Uzyskanie tej decyzji jest uzależnione od wielu instytucji, które biorą udział w procesie odbiorowym, dlatego też trudno jest wskazać termin. Należy podkreślić, że jest to skomplikowany obiekt oraz pierwszy takiej długości tunel drogowy realizowany w ciągu drogi ekspresowej

– tłumaczyła rzeczniczka.

Obecnie w tunelu i jego sąsiedztwie prowadzone są prace wykończeniowe.

W tunelu prowadzone są roboty związane z instalacją systemów bezpieczeństwa. Wykonywane są podwaliny i montowane okładziny na ścianach tunelu. Trwa zbrojenie, szalowanie i betonowanie obramowań przejść awaryjnych; montaż drzwi wewnętrznych w przejściach awaryjnych; montaż klap oddymiających i nawiewnych. Na wlotach do tunelu, po obu jego stronach montowane są panele ekranów akustycznych a od strony zachodniej wykonywana jest nawierzchnia betonowa na poszerzeniach

– wyliczyła Tarnowska.

Na zewnątrz, po wschodniej stronie węzła Warszawa Ursynów, montowane są panele ekranów akustycznych i balustrady energochłonne. Wszystkie betonowe nawierzchnie są zabezpieczane przed korozją. Sadzone są też drzewa i krzewy.

Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.

PAP/AS

Kiedy zostanie otwarta POW?

Exit mobile version