Czy minister Sławomir Nitras wpłynął na decyzje sponsoringowe Krajowej Grupy Spożywczej? W „Faktach po Faktach” w TVN prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego Radosław Piesiewicz stwierdził, że:
14 marca Krajowa Grupa Spożywcza Polski Cukier 'weszła’ w Pogoń Szczecin. To nie przypadek, bo posłem na sejm jest tam Sławomir Nitras. Siedem dni później ceny cukru spadły, a Państwowa Grupa Spożywcza wypowiedziała umowy Polskiemu Związkowi Koszykówki. Dziś natomiast dostaliśmy wypowiedzenie jako PKOl. Jeden polityk zaczyna decydować o wszystkim. Pan minister Nitras steruje ręcznie spółkami skarbu państwa, a gdzie jest minister aktywów państwowych?” https://www.pap.pl/aktualnosci/piesiewicz-pkol-nie-odpowiada-za-wyniki-na-igrzyskach-olimpijskich
Rzeczywiście. 14 marca Pogoń Szczecin informował, że: Miło nam poinformować, że marka Polski Cukier dołącza do granatowo-bordowej drużyny jako nasz Partner. To kolejny ważny krok na drodze naszego rozwoju i zarazem powód do dużej radości. Bez wątpienia razem jesteśmy jeszcze silniejsi! https://www.sportmarketing.pl/marketing/55762/krajowa-grupa-spozywcza-partnerem-pogoni-szczecin/
Z kolei w maju br portal https://www.sportmarketing.pl ujawnił, że – Umowa właściciela marek Polski Cukier i Polskie Przetwory z Polskim Związkiem Koszykówki oraz Polską Ligą Koszykówki miała obowiązywać aż do końca września 2027 roku. Partnerstwo zostało przedłużone w październiku 2023 roku… współpraca zostanie przedwcześnie zakończona. Cukrowy gigant zamierza całkowicie wycofać się z finansowania koszykówki.
– Wypowiedzenie umowy dotyczy zarówno Polskiej Ligi Koszykówki (PLK), jak i Polskiego Związku Koszykówki (PZKosz). Umowy ambasadorskie zostały wypowiedziane wcześniej, a współpraca z reprezentantami/reprezentantkami Polski w 5×5 i 3×3 została zakończona z końcem lutego 2024 roku. Obecnie spółka realizuje zobowiązania z klubami do końca okresów obowiązywania umów. Zostaną finalnie zakończone zgodnie z zapisami umownymi, a ekspozycje logotypów marek Krajowej Grupy Spożywczej S.A. w koszykówce zakończą się po upływie trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia – powiedział Jakub Kordyś, starszy specjalista ds. public relations w Krajowej Grupie Spożywczej. Zmiana w strategii finansowania sportu wynika z rewizji budżetu (https://www.sportmarketing.pl/marketing/59428/polska-koszykowka-traci-waznego-sponsora-nasz-news/)
Czy minister Sławomir Nitras wpłynął na decyzję KGS? A może samo KGS chciało się przypodobać ministrowi? Nie wiemy jak było, ale równoczesne wycofanie się z koszykówki i zawarcie umowy z Pogoń Szczecin siłą rzeczy musi budzić pytania i wątpliwości?