Site icon ZycieStolicy.com.pl

Play będzie musiał oddać pieniądze klientom

salon PLAY

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazał operatorowi sieci Play zwrot klientom ofert prepaidowych niewykorzystanych środków na ich kontach. 

We wrześniu 2016 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podjął postępowanie wyjaśniające w sprawie niezwracania przez cztery największe telekomu niewykorzystanych środków klientom ofert na kartę.

W poniedziałek UOKiK poinformował, że zobowiązał spółkę P4, operatora sieci Play do wprowadzenia mechanizmu zwrotu pozostałych na koncie pre-paid pieniędzy. Telekom ma to zrobić w ciągu miesiąca od daty uprawomocnienia się decyzji, a wcześniej poinformować wszystkich klientów usług prepaidowych o takiej możliwości (osoby mające ponad 65 lat mają taką informację otrzymać SMS-owo). 

W komunikacie UOKiK-u opisano, że we wzorcach umów usług przedpłaconych operator sieci zastrzegał, że w przypadku utraty ważności konta niewykorzystana kwota lub jednostki rozliczeniowe zostają anulowane. Jedynym sposobem na to, aby zgromadzone pieniądze nie przepadły, było kolejne doładowanie przedłużające ważność konta. Natomiast jeśli konsument tego nie zrobił, bo np. zapomniał, a chciał zmienić operatora, tracił niewykorzystane środki. Według regulatora mogło go to zniechęcić do wyboru konkurencyjnej firmy, nawet jeśli otrzymał lepszą ofertę.

Kontrola NIK w Polskiej Fundacji Narodowej

PLAY, TELEKOM, SIEĆ KOMÓRKOWA, TELEFONY KOMÓRKOWE, ZWROT PIENIĘDZY, PRE-PAID, URZĄD OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW

Exit mobile version