Site icon ZycieStolicy.com.pl

Oszuści polują na pieniądze z Tarczy Finansowej PFR przedsiębiorców!

ksiegi wieczyste za darmo

Policja ostrzega przed nowymi metodami oszustów, którzy wykorzystując pandemię koronawirusa starają się pozyskać środki pochodzące z rachunków bankowych przedsiębiorców, którzy starali się o dofinansowanie w ramach Tarczy Finansowej PFR. 

– Wiemy, że oszuści dzwonią, głównie do osób prowadzących działalność gospodarczą, proponując pomoc w złożeniu wniosku i uzyskaniu subwencji finansowych w ramach Tarczy Finansowej PFR. W trakcie rozmowy przestępcy starają się namówić rozmówców do skorzystania z ich usług w zakresie złożenia wniosku o wsparcie finansowe, który można złożyć za pośrednictwem bankowości elektroniczne – tłumaczy Komenda Główna Policji.

Oszuści dzwonią do przedsiębiorców, przekonując, że proces złożenia wniosku o dofinansowanie „z tarczy” to proces bardzo skomplikowany i czasochłonny.  Kiedy oszust przejdzie już sprawnie proces uwiarygadniania się, może prosić np. o podanie danych osobowych, loginów i haseł do bankowości internetowych czy treści SMS-kodów. 

– Pozyskanie takich danych pozwala przestępcom na wyprowadzanie środków z rachunków bankowych przedsiębiorcy, zarówno tych zdeponowanych już na nim, jak i tych, które wpłyną w ramach pomocy publicznej – wyjaśnia KGP.

Policja zaleca zachować szczególną ostrożność w związku z nowym rodzajem oszustw. Do apelu przyłącza się również FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa. Specjaliści przypominają:

  • nie podawaj loginu i hasła do bankowości internetowej, które powinien znać tylko jego właściciel;
  • upewnij się, że osoba dzwoniąca do przedsiębiorcy, jest faktycznie tą, za którą się podaje;
  • nie otwieraj wiadomości poczty elektronicznej i załączonych do niej dokumentów lub linków, które pochodzą od osoby dzwoniącej lub innych podmiotów oferujących pomoc w założeniu wniosku w ramach Programu Tarczy Finansowej PFR – to działanie może mieć na celu zainfekowanie sprzętu, którym posługuje się w przedsiębiorca
  • jeżeli osoba dzwoniąca podaje się za funkcjonariusza Policji i twierdzi, że środki w Banku są w niebezpieczeństwie – nie należy wierzyć, zaleca się zerwanie połączenia i wykonanie samodzielnego połączenia na infolinię Banku

 – Nie ulegajmy presji, nie dajmy się skusić pozornie atrakcyjnymi ofertami, nie działajmy pod wpływem chwili – upomina KGP.

Okres pandemii sprzyja oszustom i złodziejom, którzy najczęściej bazują na społecznym strachu przed skutkami COVID 19. W tym trudnym czasie trzeba zachować zdrowy rozsądek i wzmożoną czujność przy kontaktach telefonicznych z nieznajomymi. 

Exit mobile version