Site icon ZycieStolicy.com.pl

Oferta dla warszawskiej SKM. Tylko jedna uczestniczyła w przetargu?

skm

Jedynie Newag złożył ofertę SKM na zakup 21 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z siedmioletnim okresem utrzymania dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Otwarcie ofert odbyło się w piątek.

SKM jako zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia prawie 780 mln zł. Newag zaproponował kwotę niespełna 668 mln zł. W tym cena za dostawę pojazdów zaproponowana przez firmę, to prawie 557 mln zł, a za usługi utrzymania nieco ponad 111 mln zł.

Jak powiedział prezes Zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej Sp. z o.o Alan Beroud:

Cieszę się, że zgodnie z naszymi deklaracjami, kolejny etap procesu zakupu nowego taboru dla mieszkańców aglomeracji warszawskiej przebiegł zgodnie z planem. Wpłynęło jedno zgłoszenie od producenta krajowego. Teraz Komisja przetargowa zajmie się analizą złożonych dokumentów pod kątem spełnienia wymogów określonych w postępowaniu. Kwota jaką SKM zamierza przeznaczyć na realizację tego zamówienia wynosi 633,6 mln zł netto

W postępowaniu mogły wziąć udział podmioty, które wykażą minimalny roczny obrót na poziomie 50 mln zł w jednym z trzech ostatnich lat obrotowych. Potencjalny wykonawca musiał też posiadać doświadczenie w postaci należytego zrealizowania w ciągu ostatnich pięciu lat dostawy co najmniej ośmiu wieloczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych o długości min. 70 metrów, a także usługi obejmującej ich utrzymanie techniczne na poziomie P3 lub wyższym.

Producent wybrany w postępowaniu będzie miał za zadanie dostarczyć 15 pojazdów o długości od 85 do 95 metrów oraz sześć – o długości od 70 do 77 metrów. Do jego obowiązków będzie należało także zapewnienie 48 miesięcy gwarancji na każdy z pojazdów, ich utrzymanie przez okres siedmiu lat wraz z wykonaniem przeglądu poziomu P4, a także przeszkolenie pracowników SKM w zakresie ich obsługi. Wymagane jest świadczenie usług w zakresie utrzymania pojazdów, w sposób gwarantujący zachowanie współczynnika gotowości taboru na poziomie 97% kwartalnie. Nowe pojazdy powinny łączyć się mechanicznie i pneumatycznie z taborem obecnie eksploatowanym przez SKM.

SKM wymaga również, żeby każdy z dostarczonych elektrycznych zespołów trakcyjnych był klimatyzowany i dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Ponadto, na pokładzie każdego z nich powinien znaleźć się monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej, kasowniki, automaty biletowe, hotspot Wi-Fi, ładowarki USB oraz defibrylator AED.

Termin dostawy pojazdów: nie później, niż do 30 Listopada 2022 r.

Jak powiedział prezes Zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej Sp. z o.o Alan Beroud:

Nowe pociągi zostaną wykorzystane przede wszystkim do wzmocnienia tych linii SKM, które cieszą się największym zainteresowaniem naszych pasażerów. Zwłaszcza, że popularność przewozów kolejowych na terenie aglomeracji warszawskiej stale rośnie. W 2019 roku pociągami linii S1, S2, S3 i S9 podróżowało blisko 22,05 mln osób, co oznacza wzrost liczby pasażerów SKM na poziomie 16,5 % w stosunku do roku poprzedniego. Cieszy nas to ogromnie

dodał również:

Tym bardziej należy wykorzystać ten pozytywny trend i po zakończeniu inwestycji realizowanych przez zarządcę infrastruktury na obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego, chcemy jak najszybciej rozpocząć prace nad uruchomieniem od dawna oczekiwanego połączenia SKM do Piaseczna

Dotychczasowy dostawca pojazdów PESA nie komentuje sprawy przetargu SKM

Maciej Grześkowiak z PESY przekazał że spółka nie komentuje sprawy przetargu. W październiku ubiegłego roku Zarząd Spółki Szybka Kolej Miejska odstąpił od umowy z firmą Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz na dostawę pojazdów. Powodem miało być niewywiązanie się PESY z przyjętych w harmonogramie terminów dostaw.

PESA – według umowy zawartej z SKM – miała zapewnić dostawę łącznie 21 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych za 492,3 mln zł. Pierwszych 13 zespołów miało być dostarczonych w 2020 r.

Mieszkańcy Warszawy walczą o utrzymanie linii S3! Podpisz petycję!

Exit mobile version