Od grudnia pasażerowie będą mogli skorzystać z nowego przystanku kolejowego Warszawa Targówek – poinformowały PKP PLK. Nowa stacja jest w sąsiedztwie stacji drugiej linii metra Szwedzka oraz przystanków komunikacji miejskiej w kierunku Targówka lub Pragi.
Wiceszef resortu infrastruktury Andrzej Bittel podkreślił, że inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają dostępność Polaków do kolei.
To nie tylko poprawa połączeń dalekobieżnych i regionalnych ale również lepsza oferta w aglomeracjach. Nowy przystanek na pograniczu Pragi i Targówka pozwoli na szybki i sprawny dojazd do centrum Warszawy
– wskazał wiceminister.
W ramach inwestycji zbudowano dwa 200-metrowe perony dla podróżnych. Zostaną zamontowane także wiaty i ławki. Perony będą oświetlone i wyposażone w system informacji pasażerskiej. Dostęp do pociągów zapewnią dwie windy przy nowym przejściu pod torami od strony ul. Stalowej oraz zadaszone pochylnie od al. Solidarności w kierunku przystanku autobusowego. Poinformowano, że stacja ma być dostępna dla pasażerów w grudniu br.
Prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Ireneusz Merchel zwrócił uwagę, że przy odpowiednim skomunikowaniu transportem miejskim nowa stacja stanie się dogodnym punktem łączącym kolej z transportem publicznym stolicy.
Przystanek Warszawa Targówek znajduje się sąsiedztwie stacji drugiej linii metra Szwedzka oraz przystanków komunikacji miejskiej w kierunku Targówka lub Pragi. Do zadań miasta należy budowa chodnika, który ułatwi przejście między metrem a koleją.
Budowa nowej stacji, która kosztowała 27,3 mln zł, to część inwestycji mającej poprawić przepustowość linii na odcinku Warszawa Gdańska – Mińsk Mazowiecki. Wartość całego projektu to ponad 172 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
PAP/AS
Stołeczni aktywiści chcą parking przy dworcu PKP Stadion zmienić w Plac Skaryszewski