W ramach akcji ZTM skierowanej do najmłodszych pasażerów, postacie takie jak Myszka Miki, Kaczor Donald, Pies Pluto czy Daisy przypominają o zasadach kultury obowiązujących w komunikacji miejskiej. Kampania „Ustąp miejsca życzliwości” powstała we współpracy z The Walt Disney Company Polska w ramach obchodów 90 lat zabawy z Myszką Miki.
Myszka Miki gości w środkach transportu publicznego na terenie Warszawy już od 1 marca. Przez cały marzec i kwiecień będzie uczyć życzliwości dla innych. Bohaterowie Disneya, znani przez kilka pokoleń dzieci na całym świecie, będą nam towarzyszyć w pojazdach i na przystankach Warszawskiego Transportu Publicznego.
Daisy – zawsze piękna, nienagannie ubrana, na obcasach i zwykle powściągliwa w zachowaniu. Tym razem jednak wszyscy pasażerowie autobusu są zmuszeni słuchać jej ekspresyjnie prowadzonej rozmowy telefonicznej. Zestaw jest zdecydowanie zbyt głośnomówiący!
Wszystkim będzie przyjemniej jeśli do akcji wkroczy uśmiech i pozytywna energia. Rzęsisty deszcz moczy wszystkich stojących ze skwaszonymi minami na przystanku, ale nie Mikiego. Chmury nad nim rozpędziła jego pogoda ducha, bo „Pogoda dla pogodnych”.
Popularna myszka w zeszłym roku skończyła 90 lat. Pierwszy film z jej udziałem pojawił się na ekranie 18 listopada 1928 roku.