W ramach akcji ZTM skierowanej do najmłodszych pasażerów, postacie takie jak Myszka Miki, Kaczor Donald, Pies Pluto czy Daisy przypominają o zasadach kultury obowiązujących w komunikacji miejskiej. Kampania „Ustąp miejsca życzliwości” powstała we współpracy z The Walt Disney Company Polska w ramach obchodów 90 lat zabawy z Myszką Miki.
Myszka Miki gości w środkach transportu publicznego na terenie Warszawy już od 1 marca. Przez cały marzec i kwiecień będzie uczyć życzliwości dla innych. Bohaterowie Disneya, znani przez kilka pokoleń dzieci na całym świecie, będą nam towarzyszyć w pojazdach i na przystankach Warszawskiego Transportu Publicznego.
Daisy – zawsze piękna, nienagannie ubrana, na obcasach i zwykle powściągliwa w zachowaniu. Tym razem jednak wszyscy pasażerowie autobusu są zmuszeni słuchać jej ekspresyjnie prowadzonej rozmowy telefonicznej. Zestaw jest zdecydowanie zbyt głośnomówiący!
Pluto – trudno odmówić sympatii, którą wzbudza, ale nierzadko miewa niezbyt mądre pomysły, które złoszczą nie tylko Mikiego. Do takich na pewno można zaliczyć jedzenie intensywnie pachnącej kanapki na środku tramwaju. „Rozchodzi się o zapach” – „krzyczy” wzrok współpasażerów.
Wszystkim będzie przyjemniej jeśli do akcji wkroczy uśmiech i pozytywna energia. Rzęsisty deszcz moczy wszystkich stojących ze skwaszonymi minami na przystanku, ale nie Mikiego. Chmury nad nim rozpędziła jego pogoda ducha, bo „Pogoda dla pogodnych”.
Kampania „Ustąp miejsca życzliwości” powstała we współpracy z Disneyem z okazji obchodów 90. rocznicy premiery pierwszego filmu Myszki Miki. W ramach kampanii przygotowano grafiki z udziałem bohaterów Disneya, które przez najbliższe tygodnie będą obecne w warszawskich pojazdach i na przystankach komunikacji miejskiej. Ilustracje w porozumieniu z Zarządem Transportu Miejskiego stworzył rysownik ze studia Disneya.
Popularna myszka w zeszłym roku skończyła 90 lat. Pierwszy film z jej udziałem pojawił się na ekranie 18 listopada 1928 roku.