Site icon ZycieStolicy.com.pl

Mur przeciwpowodziowy na Pradze gotowy

mur przeciwpowodziowy

Zakończyły się prace budowlane na Wybrzeżach Helskim i Szczecińskim. Zabezpieczenie przeciwpowodziowe jest już gotowe. W piątek 5 listopada około południa otwarty zostanie trzeci z pasów ruchu – poinformował stołeczny ratusz.

W piątek po południu zakończą się utrudnienia na nadwiślańskich ulicach po prawej stronie Wisły. Zakończyły się prace budowalne związane z budową muru zabezpieczającego przed powodzią.

Od piątku, od południa kierowcy pojadą już pełną szerokością Wybrzeżami Helskim i Szczecińskim, czyli jednym pasem w kierunku centrum i dwoma pasami w kierunku mostu Gdańskiego. Na wyremontowanym odcinku powstały nowe chodniki i drogi rowerowe po obu stronach jezdni oraz nowa sygnalizacja świetlna na przejściach i przejazdach rowerowych.

Niestety nowo wybudowana kładka pieszo-rowerowa nad kanałem Portu Praskiego pozostanie na razie wyłączona z ruchu.

Do jej otwarcia konieczne jest uzyskanie decyzji nadzoru budowlanego o pozwoleniu na użytkowanie

– przekazał stołeczny ratusz.

Jak zaznaczył magistrat, podstawowym celem inwestycji była budowa zabezpieczenia przeciwpowodziowego w postaci muru oporowego wzdłuż praskiego wybrzeża. Mur połączony został z bramą przeciwpowodziową u wejścia do Portu Praskiego i z wałem Golędzinowskim po północnej stronie mostu Gdańskiego. Dzięki wybudowaniu muru zabezpieczenie przeciwpowodziowe Pragi-Północ zyskało ciągłość.

To jednak nie wszystkie zmiany na praskim wybrzeżu. W związku z inwestycją rozbudowane zostało Wybrzeże Szczecińskie i Helskie na odcinku 2,2 km od rejonu ul. Okrzei do mostu Gdańskiego. Zachowana została dotychczasowa liczba pasów ruchu, czyli jeden w kierunku centrum miasta i dwa w kierunku mostu Gdańskiego. W weekendy i święta prawy pas od strony Zoo będzie udostępniony do parkowania.

Nie zapomniano o pieszych i rowerzystach, dla których wybudowano obustronne drogi rowerowe oraz chodniki powiązane ze ścieżką oraz terenami rekreacyjnymi nad Wisłą. Powstały także nowe przejścia przez jezdnię.

Wzdłuż jezdni zrobiło się bardziej zielono. Posadzono ponad 40 tys. krzewów i bylin, takich jak m.in.: irga szwedzka, trzmielina Fortune’a, trzcinnik ostrokwiatowy lilak Meyera, barwinek pospolity i rozchodnik okazały.

Przybędzie także 120 nowych drzew, wśród których dominują dęby szypułkowe, lipy srebrzyste oraz graby pospolite

– zaznaczył ratusz. Sam mur przeciwpowodziowy obsadzony został sadzonkami bluszczu pospolitego.

Umowa zawarta w styczniu 2020 r. na kwotę 76 mln zł z firmą SKANSKA przewidywała zakończenie inwestycji w ciągu 24 miesięcy. W najbliższych dniach będą jeszcze trwały nasadzenia zieleni i prace porządkowe

– poinformował magistrat.

PAP/AS

Zamurowują „Czarnego Kota”

Exit mobile version