ZycieStolicy.com.pl

Mieszkańcy Woli chcą strefy płatnego parkowania

Mieszkańcy Woli i Pragi-Północ chcą strefy płatnego parkowania. Boją się, że po zakończeniu budowy kolejnego odcinka II linii metra ich dzielnicę zaleje fala samochodów. Obawy mieszkańców nie są bezzasadne bowiem szczególnie na Woli w okolicy metra powstają nowe biurowce, a mieszkańcy nie mają już gdzie parkować. Otwarcie nowych stacji metra przesunie ciężar parkowania na te części miasta gdzie powstają nowe stacje metra. Niejako w odpowiedzi Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na przygotowanie badań parkingowych wraz z kompleksowym opracowaniem niezbędnych zmian w organizacji ruchu na potrzeby wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania na Woli i Pradze-Północ.

Strefa mogłaby objąć teren między Prymasa Tysiąclecia a Okopową i Towarową. Na Pradze-Północ strefa płatnego parkowania powinna objąć obszar między al. Solidarności, 11 Listopada i Ratuszową oraz od Targowej do al. Tysiąclecia i Radzymińskiej, a także teren w sąsiedztwie ZOO.

Nowy Ład Parkingowy

Całkiem niedawno Stowarzyszenie Miasto jest Nasze przedstawiło propozycję polityki parkingowej. W propozycji dla warszawskich radnych znalazło się min. poszerzenie strefy płatnego parkowania, utworzenie strefy śródmiejskiej i zmiany w abonamentach. Jak twierdzą przedstawiciele stowarzyszenia mieszkańcy popierają te rozwiązanie. W propozycji stowarzyszenia znalazło się rozszerzenie strefy tak aby uwzględniała ona tereny znajdujące się w pobliżu linii metra i głównych węzłów komunikacyjnych. Obecnie dzielnice posiadające dobre połączenia komunikacyjne z centrum są zalewane samochodami.

Pomysł zakłada też szereg rozwiązań szczegółowych. Stare Miasto zostałoby objęte Strefą Czystego Transportu (czyli w praktyce zamknięte dla prawie wszystkich aut), zwykła strefa parkingowa miałaby działać od poniedziałku do piątku w godzinach 8.-20., strefa śródmiejska z kolei działałaby przez cały tydzień. Stowarzyszenie proponuje też skorzystać z przepisów ustawy i podwyższyć karę za brak opłaty parkingowej do 225 zł. Byłoby to wciąż mniej niż kara za brak biletu w komunikacji miejskiej (266 zł), ale dziś brak opłaty parkingowej to groźba kary w wysokości 50 zł, więc wielu kierowców nie boi się jej.

Poniżej ilustracja MJN obrazującą proponowany kształt Nowego Ładu Parkingowego:

nowy lad parkingowy

Exit mobile version