Site icon ZycieStolicy.com.pl

Metodą oszustwa „na Blik” 35 – latka straciła 20 tys. zł

blik

Przestępcy modyfikują metodę oszustwa „na Blik”. Podając się za pracowników banku, dzwonią z numeru, który wyświetla się jako oficjalna infolinia banku. W ten sposób 35-letnia mieszkanka powiatu mławskiego straciła 20 tys. zł. Sprawą zajęła się policja, która apeluje o ostrożność.

Jak poinformowała w środę rzeczniczka Komendy Powiatowej Policji w Mławie asp. szt. Anna Pawłowska, do oszustwa doszło, gdy 35-letnia mieszkanka tamtejszego powiatu odebrała telefon z numeru infolinii banku – mężczyzna, podający się za pracownika banku, przekonywał kobietę, że jej konto bankowe jest atakowane przez hakerów i polecił, by pieniądze przekierować na inne konto za pomocą płatności elektronicznej Blik.

Kobieta wygenerowała kilkanaście takich kodów i przekazała je oszustowi, mając przeświadczenie, że rozmawia z pracownikiem banku. Zauważyła jednak, że przelewane środki są pobierane w bankomacie na terenie kraju. Nabrała podejrzeń i skontaktowała się z prawdziwym pracownikiem banku

– wyjaśniła rzeczniczka mławskiej policji. Dodała, iż w trakcie rozmowy, prawdziwy pracownik banku powiadomił 35-latkę, że padła ofiarą oszustwa – jej konto zostało zablokowane.

Kobieta straciła 20 tys. zł

– przekazała asp. szt. Anna Pawłowska.

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności i podkreśla, że „prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych”.

Jeśli dzwoni do nas osoba, podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z cała pewnością rozmawiamy z oszustem

– informuje policja.

Przestrzega przy tym, że „podczas rozmowy z oszustem na naszym telefonie może być także widoczny oficjalny numer infolinii banku”.

Komenda Powiatowa Policji w Mławie przypomina, że każdą próbę wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast zgłaszać, korzystając z numeru alarmowego 112.

PAP/AS

Nowa forma oszustwa na „pracownika banku”. Policja publikuje nagranie rozmowy z oszustem

Exit mobile version