W nocy ze środy na czwartek, z 30 czerwca na 1 lipca, kolejarze zmienią organizację ruchu w alei Prymasa Tysiąclecia przy modernizowanej stacji Warszawa Zachodnia. Ruch w kierunku Alej Jerozolimskich zostanie skierowany do wyremontowanej części tunelu
– przekazał we wtorek stołeczny ratusz.
Kolejarze pracują na Dworcu Zachodnim, remontują też sąsiadujący ze stacją tunel przy rondzie Zesłańców Syberyjskich. W nocy ze środy 30 czerwca na czwartek 1 lipca, zamknięta zostanie zachodnia część tunelu, a ruch od strony Woli zostanie przeniesiony na środkową nitkę.
Kierowcy do dyspozycji będą mieli dwa pasy ruchu. Z obu będzie można pojechać na wprost przez rondo Zesłańców Syberyjskich lub skręcić w lewo lub w prawo w Aleje Jerozolimskie. Bez zmian będzie się odbywał ruch w przeciwną stronę. Jak wskazuje stołeczny ratusz, „kierowcy skręcający z Al. Jerozolimskich (od strony Włoch) w lewo są kierowani do wschodniej części tunelu. Po wyjechaniu z tunelu pod rondem Zesłańców Syberyjskich przejeżdżają na drugą jezdnię specjalnie wybudowanym łącznikiem. Drugi pas tej jezdni jest dostępny dla skręcających z Al. Jerozolimskich (od strony Śródmieścia) w prawo i dla jadących na wprost z ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r”.
Zachodnia część tunelu będzie zamknięta do końca sierpnia. Potem na dwa miesiące kolejarze zamkną część wschodnią.
Na stacji Warszawa Zachodnia trwają prace przy budowie peronów 6 oraz 7, które zyskają nowe zadaszenie. Rozpoczęły się też prace związane z budową schodów i rampy północnej.
Na Dworcu Zachodnim kolejarze wybudują dodatkowe perony, a wszystkie platformy, także te istniejące zostaną przykryte dachem. Zostanie też wybudowana kładka dla pieszych, która połączy Wolę i Ochotę. Poszerzone zostanie przejście podziemne, w związku z tym rozebrany zostanie fragment obecnego przejścia od strony ulicy Tunelowej.
Według zapewnień PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. inwestycja będzie skończona do 2023 roku
– przekazał stołeczny ratusz.
PAP/AS
“45 minut z Łodzi do Warszawy”- Moraweicki zapowiada rewolucję na kolei