Rozpoczął się kolejny etap budowy II linii metra na granicy Bemowa i Woli. Tarcze, które drążyły pod ziemią tunele zakończyły swoje prace i zostaną wydobyte na powierzchnię. W związku z tym na krótko zmieni się organizacja ruchu.
Jak poinformował stołeczny ratusz, tarcze TBM Krystyna i Elisabetta zakończyły już drążenie tuneli II linii metra na granicy Bemowa i Woli. Tarcze wydrążyły razem prawie 3 km tuneli, które połączyły budowane stacje C04 „Powstańców Śląskich” i C05 „Ulrychów” z istniejącą stacją „Księcia Janusza”. Nadszedł czas, aby obydwie tarcze opuściły podziemia. Zostaną wydobyte na powierzchnię z szybu demontażowego zlokalizowanego przy centrum handlowym. W związku z tym zmieni się organizacja ruchu na ul. Górczewskiej.
Od wtorku, 5 stycznia, ok. godz. 20 na krótkim odcinku ul. Górczewskiej przed wschodnim wyjazdem z centrum handlowego (z sygnalizacją świetlną) będzie jeden pas ruchu w kierunku Bemowa. Będą z niego wspólnie korzystali kierowcy indywidualni, którzy mogą pojechać tylko do centrum handlowego, oraz autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego, taksówki, pojazdy służb miejskich, MTON i posiadaczy identyfikatorów MW oraz motocykle, które mogą pojechać dalej prosto. Utrudnienia potrwają około miesiąca.
Tarcze TBM Krystyna i Elisabetta zakończyły drążenie tuneli na granicy Bemowa i Woli. To 3 km tuneli, które połączyły st. Pow. Śląskich i Ulrychów ze st. Ks. Janusza. Teraz tarcze opuszczą podziemia. Operacja potrwa miesiąc, a kierowcy muszą spodziewać się czasowych zmian w ruchu pic.twitter.com/HOzggVh7Ox
— Karolina Gałecka (@K_Galecka) January 4, 2021
WARSZAWA, BUDOWA METRA, II LINIA METRA, WOLA, UTRUDNIENAI W RUCHU, TARCZE DO DRĄŻENIA TUNELI