Klienci, którzy korzystają z aplikacji mobilnej mBank dostawali w środę dziwne wiadomości. Większość z nich z pewnością była zaskoczona tą sytuacją, która spowodowała wzmożoną ilość logowań do serwisu transakcyjnego, co niekorzystnie wpłynęło na jego działanie.
Korzystający z aplikacji mobilnej mBanku, ku swojemu zdziwieniu, otrzymali na telefon komunikaty takie jak „test wiadomości push”, „mBank pozdrawia”. Komunikatom towarzyszyły ciągi liter i cyfr.
Pozdro ęśąćż mBank pic.twitter.com/EFoYdm3nJh
— ponoć Aleksandra (@hola_olaola) August 5, 2020
Chwile po godzinie 15.00 mBank zamieścił komunikat w tej sprawie na swojej stronie oraz w mediach społecznościowych:
Przepraszamy za wysłanie do Was testowych wiadomości push w aplikacji. Prosimy, nie reagujcie na nie. Klikanie w powiadomienia, powoduje spowolnienie działania aplikacji, Prosimy o chwilę cierpliwości. Mogą wystąpić również opóźnienia w połączeniach z call center.
— mBank (@mBankpl) August 5, 2020
Powiadomienia zostały wysłane łącznie do kilku milionów urządzeń, a ogromne zainteresowanie po stronie użytkowników klikających w komunikat spowodowało wyraźne spowolnienie całego serwisu transakcyjnego. Na tę chwilę już wszystko powinno działać poprawnie. Rzecznik prasowy także wszystkich, którzy obawiają się, że ktoś mógł mieć nieautoryzowany dostęp do platformy mBanku. Taka sytuacja nie miała miejsca, a nietypowe powiadomienia to najzwyklejszy błąd przy pracy.
Przypadkowa awaria z dziwnymi powiadomieniami przez chwilę zaniepokoiła osoby posiadające konta w mBanku, mimo to zaczęły z humorem dzielić się „nowinką” w sieci:
mBank ale to ty do mnie dzwoniłeś
narazie pic.twitter.com/EvgSBGjxok— Kuba (@sech1p) August 5, 2020
Podobno mBank ma nowe logo#mBank @mBankpl https://t.co/ZhdL3L69G6
— Bez Nicku 🏳️🌈 (@BNicku) August 5, 2020
MBANK, DZIWNE WIADOMOŚCI, POWIADOMIENIA, AWARIA, APLIKACJA MOBILNA, APLIKACJA MOBILNA MBANK, KLIENCI MBANK, HUMOR, ŚMIESZNE MEMY, MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE