Site icon ZycieStolicy.com.pl

Klasa vlogerska zamiast dziennikarskiej. Liceum nauczy jak być influencerem?

vlogger

I Prywatne Liceum Ogólnokształcące w Słupsku rozpoczyna w tym roku rekrutację do pierwszej Klasy Vlogerskiej, w której chętni uczniowie będą się kształcić w kierunku budowy własnej marki lub kanału w mediach społecznościowych.

Jej absolwenci będą mogli – jak tłumaczy dyrekcja – zostać youtuberami, influencerami, marketingowcami czy członkami ekip filmowych. Jak potoczy się ich kariera, czas pokaże. Pewne jest jedno: liceum stawia na vlogi, a kończy z klasą dziennikarską.

Starałem się by profile pokrywały się z realnym zapotrzebowaniem na rynku pracy

– tłumaczy Łukasz Jankowski, dyrektor kreatywny I Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego w Słupsku.

Chcesz założyć własną markę lub kanał w mediach społecznościowych? A może wiążesz swoją przyszłość z szeroko pojętym marketingiem? Klasa Vlogerska jest dla Ciebie! Podczas 4-letniej edukacji pomożemy Ci stworzyć markę / wizerunek, zbudować własną identyfikację wizualną, pozyskać wartościowych fanów oraz nauczymy jak radzić sobie z hejtem i sukcesem!

– można przeczytać o tej klasie na stronach internetowych słupskiego 1 PLO.

Dotychczasową klasę o profilu dziennikarskim – zgodnie z duchem czasu – zastąpi klasa vlogerska, której uczniowie będą mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat kanałów społecznościowych i streamingowych.

Zajęciom teoretycznym będzie towarzyszył nacisk na praktykę jak wskazuje dyrekcja szkoły. Młodzi ludzie dostaną szansę na zrealizowanie własnego projektu, będą mogli korzystać ze studia telewizyjnego i radiowego oraz nauczą się tworzyć materiały graficzne. Wszystko to, aby zyskiwać w przyszłości wartościowych obserwatorów. Tak zapewniają informacje na stronie internetowej słupskiego liceum.

Czy zastępowanie klasycznego dziennikarstwa kierunkiem vlogów jest znakiem czasów? Do tej pory dziennikarstwo miało przedstawiać rzeczywistość odbiorcom, czy zamiast tego czeka nas teraz kreowanie rzeczywistości na potrzeby rynku?

Zawód FAKE’R. Hipokryzja w zawodzie dziennikarza

Exit mobile version