Site icon ZycieStolicy.com.pl

Kiedy zostanie otwarta POW?

POW

Otwarcie Południowej Obwodnicy Warszawy jest planowane do końca 2020 r. Najpierw otwarty zostanie odcinek od węzła Lubelska do węzła Przyczółkowa wraz z mostem. Z kolei tunel pod Ursynowem zostanie oddany w drugim kwartale 2021.

– Do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie złożono wniosek o uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla wawerskiego odcinka pomiędzy węzłami Wał Miedzeszyński i Lubelska – przekazała Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.

Tarnowska poinformowała, ze obecnie toczy się procedura uzyskania decyzji dla węzłów po obu stronach Wisły, na skrzyżowaniu z ulicą Przyczółkową i Wale Miedzeszyńskim. Trwają odbiory na moście. Pozyskanie tych dokumentów umożliwi oddanie trasy do użytku. Wykonawca łączy także istniejącą S2 z nowo budowanym odcinkiem na węźle Puławska.

Do końca tego roku GDDKiA planowane jest oddanie do użytku odcinka POW pomiędzy węzłami Lubelska i Przyczółkowa wraz z nową przeprawą przez Wisłę.

Wraz z otwarciem jezdni oddane zostaną do użytku w całości węzły: Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński oraz Patriotów. Natomiast na węźle Lubelska otwarte zostaną dla ruchu relacje: Lublin – Warszawa, Warszawa – Lublin; A2 Warszawa – Mińsk Mazowiecki, Mińsk Mazowiecki – Warszawa oraz S17 Lublin – Zakręt. Zamknięte dla ruchu pozostaną S17 Zakręt – Lublin oraz łącznica z A2 w kierunku Zakrętu.

Tarnowska podkreśliła również, że wykonawca ursynowskiego odcinka prowadzi intensywne prace w tunelu oraz poza nim. Planowany termin oddania do użytku 4,5 km tunelu przewidziany jest w drugim kwartale 2021 roku. Roboty na tym odcinku powinny się zakończyć do końca marca 2021 roku.

Powodem wydłużenia czasu na ukończenie była m.in. długotrwała procedura uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz proces zawierania umów z gestorami sieci – powiedziała rzecznik.

Tarnowska przypomniała także, że termin zakończenia robót został przewidziany na listopad 2020 roku. – Powodem wydłużenia czasu na ukończenie były warunki geologiczne, których nie można było przewidzieć przed realizacją robót – przekazała. – Ponadto w analizie są kolejne roszczenia wykonawcy. Procedowane są dwa oddzielne wnioski o uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie – dla węzła Wał Miedzeszyński oraz dla węzła Przyczółkowa – dodała.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2 stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy to około 4,6 miliarda złotych, z czego blisko 1,7 miliarda złotych to wysokość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Metro Warszawskie – Krystyna wydrążyła tunel Zachodni

POW, POLUDNIOWA OBWODNICA WARSZAWY, OTWARCIE POW, MAŁGORZATA TARNOWSKA, WARSZAWA, BUDOWA, ROZWÓJ

Exit mobile version