We wtorek, 19 maja odbyło się spotkanie przedstawicieli branży eventowej z władzami miasta. Spotkanie miało na celu wypracowanie procedur „odmrażania” wydarzeń w polskich miastach oraz zaangażowania ważnych lokalizacji i instytucji dla kultury, sportu oraz eventu.
W ramach projektu odbyły się konsultacje z ekspertami w zakresie prawa, bezpieczeństwa i walki z epidemią, w celu stworzenia wspólnego dokumentu zawierającego wytyczne organizacji „bezpiecznego eventu”, które zostaną przesłane w najbliższym czasie do Ministerstwa Rozwoju i wszystkich prezydentów miast w Polsce.
Z wyżej wspomnianego dokumentu wynika, że Warszawa od 1 września chce pozwolić na imprezy do 500 osób. Dokładnie dotyczy to całego sektora MICE, czyli eventów korporacyjnych, konferencji i kongresów oraz targów. Jak na razie jeszcze nie wiadomo, kiedy możemy spodziewać się powrotu wydarzeń kulturalnych, takich jak np. koncerty.
Zaproponowane w projekcie środki ostrożności to m.in. obowiązek noszenia maseczek oraz pomiar temperatury osób wchodzących. Zalecane będzie także przestrzeganie zasad dotyczących liczby osób na danej powierzchni (minimum 2 m. kw. na osobę, – do 4 m. kw. w zależności od rodzaju eventu) oraz dopasowanie do tych wymogów liczby sprzedawanych biletów w określonym czasie (np. rozłożenie ilości biletów na poszczególne dni). Jedzenie miałoby być wydawane w jednorazowych opakowaniach na wynos, a spożywanie posiłku przy stoliku możliwe, ale z zachowaniem odległości. Co więcej, organizatorzy powinni zbierać dane kontaktowe od uczestników eventu oraz osób pracujących przy organizacji (rekomendacja imię, nazwisko, adres, telefon). Ponad to, powinny być zapewnione odizolowane punkty medyczne, gdzie możliwe byłoby udzielenie pierwszej pomocy, umiejscowienie pacjenta do czasu zabrania go transportem medycznym do szpitala.