Pandemia koronawirusa okazała się przeszkodą w każdej dziedzinie życia. Funkcjonowanie służby zdrowia również się znacząco zmieniło. A co zrobić gdy potrzebujemy domowej wizyty lekarskiej? W jakich przypadkach możemy z niej skorzystać?
Na samym początku pandemii wizyty lekarskie zostały wstrzymane, teraz stopniowo są uruchamiane z powrotem, w jaki sposób wyjaśnia Rafał Błoszczyński z biura Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie.
– Mówimy o drobnych czynnościach, takich jak podanie iniekcji, wymiana cewnika, zmiana opatrunku. Wydaje się, że to drobne czynności, które wcześniej może nie były zauważane, ale pojawiła się potrzeba, bo personel medyczny przestał w pewnym okresie wykonywać tego typu czynności. Natomiast po interwencji, uświadomieniu i opracowaniu procedur te świadczenia zostały wznowione. (…)Może być tak zorganizowana praca przychodni, że najpierw lekarz czy pielęgniarka dokonuje teleporady i ocenia, czy jest konieczność wizyty domowej i jak najbardziej jest to dopuszczalne. Jeżeli stwierdza, ze jest konieczność, to taka wizyta powinna odbyć się.
Wychodzi na to, ze aby skorzystać z takich możliwości należy skontaktować się z przychodnią. Jeżeli natomiast przychodnia odmawia nam takiego świadczenia, należy zgłosić to do rzecznika praw pacjenta.